måndag 1 november 2010

Första november.

Det har varit mycket nu. Att jobba som hemkunskapslärare på Odlarsklan är kul, men tar på krafterna.,sedan har man ju basketen också. Missförstå mig rätt, jag klagar inte, men vissa saker hinner man inte med, eller har ingen lust att göra. Som att blogga till exempel. Det har bara varit dåligt med tid. Nog om det.

Helgen som gått spenderade jag i Luleå. Vi spelade matcher mot Luleå Stars & Luleå BG. Vinst mot Stars och fempoängsförlust mot BG. Visst hade man önskat två segrar, men med facit på hand är jag ganska nöjd med en vinst i.a.f.

Jag är för övrigt ledig hela denna vecka från arbete eftersom det är höstlov i skolorna. Mååndagen har jag spenderat med att beställa kakel till köket. Detta levereras förhoppningsvis under veckan så jag kan fixa det. Jag ska lägga upp en före/efter-bild. Jag lovar. Det blir ingen dyr historia. Hyresvärden står för material, jag för arbetet. Det är ganska praktiskt att kunna göra sådana dealar. Jag gillar ju att hålla på med sånt pyssel. det blir den tredje etappen i köket, sedan återstår nytt golv. Vi får väl se när jag får tid..och dessutom lyckas övertala min hyresvärd om vikten av ett nytt golv.

Helgen som kommer är basketfri, så jag hoppas kunna hitta på något trevligt då. Det visar sig hur det går med det.

Nu har ni fått lite mer koll. =)

Inga kommentarer: