onsdag 16 juni 2010

Fotbolls VM..efter första omgången..

Alla lag har nu spelat varsin match och den största skrällen kan bara vara Schweiz seger över Spanien. 1-0. Visst har det varit ett och annat resultat man kanske inte väntat sig, men det har i.a.f bjudits på lite fotbollsgodis. Man kan bara hoppas att resten av turneringen fortsätter bjuda på trevlig underhållning. Detta borde inte vara omöjligt eftersom det återstår en hel del spännande matcher. Det är en del av de stora elefanterna som behöver kliva upp en del och bevisa att de är värda epitetet "favorit".

Såhär långt har Tyskland, Sydkorea, Paraguay, Japan & Chile stått för insatser som jag gillat. Frankrike verkar vara precis så svaga som jag befarat. Italien är jag inte heller imponerad av.

För den som är nyfiken kan jag avslöja att mina VM-tips inte går sådär lysande, men det är alltid svårtippat inledningsvis. Vi får väl se hur det utvecklas.

Nu ska jag njuta av en härlig sommarkväll..och lite mer fotboll..såklart.

1 kommentar:

Anonym sa...

gillar den nya designen ;)