lördag 19 juni 2010

Kent!

Min favoritgrupp Kent släppte i dagarna en ny singel, med två a-sidor. Antagligen en anspelning på deras underbara dubbelalbum B-sidor som kom för ett antal år sedan.. Singeln heter "Gamla Ullevi/Skisser" för sommaren.

Det första spåret är "Gamla Ullevi" och det är en sång med en skön visselslinga och en fet synthmatta som känns som en uppspeedad "Töntarna"..typ. Jag kommer också att tänka på "De andra". så då förstår ni att jag gillar den.. =)

"Skisser för sommaren" tycker jag är lite mer melodiös och en liten tillbakagång mot det gamla Kent, även om det är trallvänligt. Allsångsläge möjligen. Som sagt så är detta en gladare låt men den kan nog fastna och förtjäna sin plats i Kentbiblioteket framöver. Eller hur.

Ett betyg skulle man såklart komma med också. Jag ger förstaspåret 7 av 10, och andraspåret 6 av 10. Kent skulle såklart..som vanligt hävda att "detta är det bästa de någonsin gjort".. =)



Du kan såklart köpa låten här

Den 30 juni kommer det nionde studioalbumet ut. Albumet har döpts till “En plats i solen”. Vi ser fram emot det med stort intresse.

Spåren på ”En plats i solen”:
01. Glasäpplen
02. Ismael
03. Skisser för sommaren
04. Ärlighet Respekt Kärlek
05. Varje gång du möter min blick
06. Ensam lång väg hem
07. Team building
08. Gamla Ullevi
09. Minimalen
10. Passagerare



Dessutom får vi ju inte glömma deras besök i Parken Zoo 17e juli. Jag skall i.a.f dit..och förfestar såklart med mitt Kent Singstar. =)

1 kommentar:

Jonas sa...

Så trevligt, här kom då Kent recensionen som vi alla väntat på! Härligt Mogge.

Kram Jonas