fredag 11 juni 2010

Fotbolls VM

Jag har ju utlovat er att bistå med min lösning på festen i Sydafrika.
Jag hoppas såklart på mycket härlig fotboll och spännande matcher. Förhoppningsvis kommer det bli en och annan minnesvärd duell också. Nåväl. Här kommer nu mitt tips.

Dessa går vidare från de olika grupperna:

Grupp A
Mexico
Frankrike

Grupp B
Argentina
Nigeria

Grupp C
England
USA

Grupp D
Tyskland
Ghana

Grupp E
Holland
Danmark

Grupp F
Italien
Paraguay

Grupp G
Elfenbenskusten
Brasilien

Grupp H
Chile
Spanien


Jag har inte orkat kolla slutspelsträdet så följande tips kan komma att justeras litegrann. Men i grund och botten tror jag på följande i slutspelet..

Till kvartsfinalerna går alltså ovanstående lag.

Vidare till semifinalerna går:
Argentina, Brasilien, Nigeria & Tyskland.

I finalen tippar jag Brasilien mot Tyskland. ..och jag är rädd att Brasilien vinner VM-guld...

Skyttekung blir Kaka.


...hur tippar du?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nigeria? Skojar du eller

Moggelito sa...

Anonym: Nej. Jag skojar inte. Det är mitt tips. Om du sedan inte håller med...är något HELT annat.

Anonym sa...

SPANIEN!!! Spanien rules!!!

Moggelito sa...

Anonym 2... För det första...ska du kanske inte tjoa INNAN de ens spelat sin första match. jag säger inte att de inte har en chans.. Jag säger bara helt enkelt att det är fler om budet.

Och dessutom. Jag vill att ni lämnar kommentarer med en signatur i.a.f. Så trist med anonyma..

Bandytomte sa...

Mogge for president! Du är kung på vm tipset:)
Så här långt kanske ska tilläggas! :)

Moggelito sa...

...luuugn. Nu är snart första omgången klar..och vi kommer få se en del spännande resultat.. ;)