lördag 10 april 2010

..lite nervös..

..men det skall man väl vara inför viktiga matcher. Tensta på bortaplan känns inspirerande. De har två raka förluster och kommer slåss med näbbar och klor. Vi å andra sidan kommer från två raka vinster, och har revansch på Tensta att utkräva eftersom vi fick stryk av dem med 1 poäng senast vi möttes (visserligen en träningsmatch...men ändå). 16.00 idag börjar matchen. Heja Eskilstuna Basket!

Hv71 är klara för SM-final mot Djurgården. Det blir spännande. Om Hv inte hittar tillbaks till det glimrande spelet man hade stundtals under serien kan detta bli obehagligt. Jag tippar att matchserien slutar 4-2 till endera laget, helst då till laget i mitt hjärta. Hv71! Jag var för övrigt i tidningen denna vecka också. Lite angenämare artikel än senast. Läs gärna här...




EDIT: Vi vann med 70-46 och tar ett stort steg mot division ett..en vinst till måste vi dock ha..i de tre kommande matcherna. Heja oss. =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin du var i tidningen!
//Morselius

Moggelito sa...

Anonym.. Va? Det gör ju inget om man uttrycker sig liiite mindre luddigt...så man förstår? Jag antar att du syftar på baskettjejerna..och de gör ett bra jobb..

...iofs..nu fick jag en ingivelse om att det kanske ÄR ngn av baskettjejerna som skrev det där.. och då får de väl be mig utveckla det innan ngn träning..