onsdag 14 april 2010

I valet och kvalet

För en gångs skull är jag nästan nöjd med rubriken..

Valet står såklart för allt runt skolan. Idag är sista dagen att ansöka till höstens kurser på högskolan. Jag står ju på studieuppehåll och tror jag kommer göra det i höst också, men för att gardera mig så ansöker jag i.a.f. På så sätt skapar jag åtminstone möjligheten att börja plugga igen i höst. Fast som många av er därute vet, så är det tungt att gå från att tjäna pengar, till att anpassa sig efter det klena studiemdel man får från CSN. Nååja. Vi får väl se hur det blir. Jag gör vad jag kan- och nog bör- just nu i.a.f.

Kvalet. Ja, vi är ju mitt uppe i division 1-kvalet med damerna. det är mycket fixande och donande i förberedelserna inför match 4, som för övrigt spelas på bortaplan mot Jämtland (Östersund), så det bär av dit upp på fredag eftermiddag och sedan spelar vi på lördagen kl. 16.00. Efter detta sätter vi oss i bussen..igen...och åker hemåt. Beräknad ankomst är ca 03.00 på söndagsmorgonen. Vilket alltså innebär att man kommer ha spenderat en stor del av helgen i en buss. Men vinner vi och går upp så är det mer än värt det. För er som inte vet så har vi f.ö vunnit de tre första matcherna och vinst även denna helg ger oss ett oerhört bra läge att gå upp en division. Vilket vi gärna vill, såklart.

Det är en massa saker som rör sig i huvudet just nu. Det handlar om relationer, hur man skall bete sig mot folk i sin omgivning, hur mycket av sitt liv man skall fläka ut här till allmän beskådan och såna saker.

Jag läser för övrigt just nu en bok av Andreas Roman. "Någon i din säng" heter den, och den är alldeles underbar. Sådär obehaglig, med en krypande känsla emellanåt. Jag gillar't. Jag har läst fler av hans böcker och kan rekommendera dem allihop. Börja gärna med När Änglar dör (vill du höra inledningen klickar du på blodet i mitten av korset) eller "Vigilante".

Jag har funderat på om jag skall försöka skriva mer i punktform, alltså om småsaker som jag stör mig på, saker jag gillar, eller bara små betraktelser. Självklart kommer det kunna bli långa utläggningar också, ni som känner mig vet ju att jag gillar ord.

Jag blir glad när folk kommenterar, men tycker det är synd att vissa fegisar inte vågar sätta en signatur i.a.f. Det går alldeles utmärkt att göra även om man klickar i "anonym" i kommentarsfältet. Skriv bara din signatur i slutet av din kommentar, så gör du mig glad..för det vill du väl?

Jag hade något mer att framföra här, men det sjönk undan i hjärnans katakomber. Nåja, då kan jag ju alltid blogga mer senare.. =)

..seså var nu duktiga och kommentera detta..

11 kommentarer:

Anonym sa...

Har du flickvän?

Bandytomten :) sa...

Hoppas du kan sova om nätterna nu, för snart kommer 08ångvälten o välter frikyran på ända..... GO DIF! :)

Mogge det ska inte vara lyxigt o plugga o leva på CSN!! Bara bita ihop o äta nudlar och pasta!!!!!

Moggelito sa...

Anonym.. Nope. Det är bland annat för att undvika liknande missförstånd som jag vill att folk ska vara tydliga med vem som säger vad..istället för att göra sig lustiga i okunnighet och feg anonymitet.. Jag är singel och har så varit i evigheter..

Bandytomten (A.k.a Englund...antar jag). Det blir en tuff serie. Kan Hv hitta tillbaks till det spel de haft stundtals under serien vinner de..annars vete sjutton..

Bandytomte sa...

Jag har hört att kyrkan har börjat begära in extra kollekt nu till helgen.....så dom ska ha råd o fly från ångvälten...bygga en ny noas ark :)

I kväll smäller det !:)

Fel på person mogge, du ska få en ledtråd till, KVBS :)

Moggelito sa...

...now I know.. ;)

Anonym sa...

Dejtar du något då? vi är nåra som undrar.

Moggelito sa...

Anonym. Nyfikna är ni...å så länge ni är just ANONYMA är ni få fortsätta vara det..nyfikna alltså..

Snart kommer jag börja ta bort anonyma kommentarer..

Börje Johansson sa...

För mej är du en åsiktsmaskin!

Moggelito sa...

..kreativt..."Börje" ;)

Åsa sa...

Men, å andra sidan, om du pluggar i några år så kommer ju belöningen i ännu högre lön, när du väl börjar jobba! Det kan ju vara värt (pappaskämt) en hel del...

Anonym sa...

Hej, Jag ville skriva någonting eftersom du ville att vi skulle skriva någonting :) // Det här är från Katarina Malmsten (helt oanonym) //