måndag 5 april 2010

Himmel och helvete..

Linjen är hårfin.. Särskilt om man liksom jag är en idrottsintresserad individ.. Nu vet jag att det finns en del av er som protesterar och menar att jag är mer än intresserad.. Ni har möjligen rätt..men så?? =) Den här helgen har bjudit på en hel del spännande idrott..både på Live och på tv.. I lördags var det påskafton och Hv71 spelade hemma mot Skellefteå. Desvärre blev det en förlust efter ganska dåligt spel från Jönköpingslagets sida. dessutom fick Man U stryk av Chelsea efter bland annat ett solklart offsidemål med 2-1. surt. På påskdagen tog vi i EB emot Järva på hemmaplan och tjejerna gjorde en grymt bra match där och vi kunde avgå med en trettonpoängsseger.

Idag har jag varit i Södertälje och sett deras damer spöa 08 STHLM HR med två poäng. Det var en match som Telge hade greppet om, men som 08 tilläts komma tillbaks i genom en halvdan domarinsats och lite medgång i övrigt. Kul med spänning på slutet dock. Emma Gunnarsson stod för en bra insats. Jag saknar henne i vårat lag..men unnar henne såklart framgång i Telge.

När man väl kom hem sedan så var det bara bänka sig i soffan för att se Skellfteå vs Hv71, match 3. Hv avgick till sist med segern..efter sudden...men jag var ett nervvrak innan dess. Tack Andreas Falk. Nu kan man vila tills i morgon. Då är det träning med tjejerna och vi blickar framåt.

Jag höll ju på att glömma. På lördagen...påskafton alltså. Så var jag ute på landet. Jag såg årets första fjäril, vilket en del av er fick rapporter om i sms.. jag solade nedanför verandan och bara njöt av livet. Fantastiskt. Hade mina bara fötter i en snödriva och älskade varenda sekund.. Visst kan det toppas..men det skall mycket till..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag spelade ett tag i JB Knights när det bagav sig :) Det var tider det.. Go Mogge! //Katt-du-vet-vem