tisdag 30 mars 2010

Mediaskandal!?

..sådärja. Den rubriken kanske fått någon att reagera i alla fall.. Mer om detta här nedan..

Inte så att jag är så mycket friskare på något sätt. ..tyst! Jag hör hur du skrattar.. Jag syftar alltså på min förkylning. Den är kvar i kroppen. Den har nu haft mig i ett grepp sedan i torsdags och jag inhandlade Echinaforce, c-vitaminer och näsdroppar i fredags.

I fredags var tidningen Folket nere på vår träning och snackade lite med undertecknad och knäppte lite bilder på tjejerna inför kvalet som började i söndags. Jag brukar ju tänka på vad man säger i sådana lägen, men antagligen var jag lite sinnesförslöad av förkylningen. ..nu skrattar du ju igen.. Hursomhelst så uttryckte jag mig lite klumpigt, och naturligtvis blåstes ett lösryckt citat upp i stor stil i lördagsutgåvan av nämnda tidning. Obra är ordet. Oschysst, ett annat.. Jag har fått en del kommentarer angående detta och kan garantera att jag inte kommer säga något sånt till någon på den tidningen någonsin, igen. Jag är övertygad om att den andra tidningen i stan skulle vinklat det betydligt snyggare. Nu är Folkets hemsida inte den bästa vad gäller uppdateringar, så jag kan tyvär inte bjussa på artikeln i sig, för skanna in den gör jag inte. Nog om det. Matchen mot Jämtland vann vi förresten. Tjejerna gjorde en bra insats och slutresultatet ställdes till 60-53.

I lördags var jag nere på stan med en tjejkompis. Det blev en lunch, shopping och en fika. Senare på kvällen blev det ett par filmer hemma i soffan. Trevlig dag.

Söndagen gick som sagt åt till hemmapremiär i kvalet. Måndagen till lite jobb. Hela 2.25 timmar. Nu var det faktiskt jäkligt skönt eftersom jag kände mig krasslig. Detta till trots blev det lunch med grabbarna och sedan en fika. Kvällen avslutades efter träning med film i soffan.

Nu skall jag strax bege mig till jobbet. Tre dagar kvar att ta sig igenom på Odlarskolan innan det är påsklov. Det skall nog gå bra..

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vad var det du hade sagt och vad blåste de upp det som. Sitter man utan eskilstunablaskor i de småländska skogarna vill man veta... :)

Moggelito sa...

..jag har sparat tidningen Peter.. Vi kan ta referatet via FB/MSN eller kanske live om ni kommer hem inom en snar framtid..

Anonym sa...

Meh, dä va OBRA sackt hörru
//Katt-du-vet