lördag 6 februari 2010

Another lediglördag..

Lördagsmorgon. Klockan har passerat 9 och termometern visar -3 grader. Känns som om denna dag börjat rätt bra. Jag vaknade till strax efter sju och gick till min ytterdörr för att hämta tidningen. jag blir lite förvånad här eftersom jag för tredje dagen i rad fått Folket igen, utöver Eskilstuna Kuriren som jag prenumererar på. Är det någon som har något att berätta för mig? Jag vill ju inte framstå som otacksam på något sätt.. Nåväl. Jag hämtade tidningarna och återvände till sängen. Där låg jag sedan och halvslumrade under det varma täcket i ungefär en timme, sedan tände jag min sänglampa och började bläddra i tidningarna. Kuriren först, såklart.

Igår var vi ett gäng bestående av mig, Angelica, Willie C, Micke H, Lena & Bengt från EB som var och bowlade. Mycket trevlig kväll. Det hade varit trevligt att kunna bjuda på en bild därifrån eftersom det var s.k discobowling med en massa skön musik och coolt ljus. Ni som testat detta vet vad jag talar om. Jag hade dock inte min kamera med mig..och det slog mig aldrig att använda mobilkameran. Hursomhelst så avgick undertecknad med en delad totalseger. På två serier skrapade jag & Bengt ihop vardera 234 poäng och spöade övriga med mellan 35-60 poäng. Efter avslutat bowlande inmundigade vi den karibiska buffén i bowlinghallen. Helt ok utan att vara något mästerverk. Därefter vaggade man hem, tokmätt och trött. Däckade på soffan i en dryg timme innan jag tog mig in till sängen och stängde butiken för kvällen så att säga.

Idag är tanken att jag skall ta mig över till pappa & hans kära hustru för lite häng. De har varit utomlands i några veckor och jag förväntar mig nog i.a.f en liten flygspritsdrink när jag kommer dit.. Haha. Ikväll är jag bjuden hem till Henke eftersom han fyllde år igår. det blir lite kalasande, men på en vääldigt lugn nivå för min del eftersom vi skall spela match i morgon. Borta mot Skuru.

Uppladdningen inför Orre Trophy har inletts. Nu undrar säkert den oinvigde vad detta är. Jag skall genast upplysa er, kära läsare. Det är en turnering i basket. Man spelar två mot två i tiominutersmatcher. Den som vinner är bäst, såklart. Det är den andra upplagan av turneringen som skall spelas den 27 februari 12.15 i Bollhuset. Det är fri entré så kom ner och kika, vetja. Jag har påbörjat träningen och i skrivande stund har jag hunnit med två träningspass. Under de kommande veckorna blir det hårdkörning för att finslipa teknik och taktik. Under sportlovsveckan klurar jag till och med på att köra ett eget litet träningsläger. Det är dessutom lika viktigt att vinna trashtalket innan. Eller hur! Drygast och bäst vinner.

Nu får det räcka för stunden..

1 kommentar:

KVBSrockar sa...

Mogge vilket är ditt os-tips?!?!
Hur många guld kommer vi att bärga hem från sedintown?
För att göra det lite svårare, vilka vinner guld? :)