fredag 12 februari 2010

Olympiska spelen

Jag fick en förfrågan om vilket mitt OS-tips är.. Hur många medaljer Sverige tar..och hur många av dem som i.s.f är av ädlaste valör..

Här följer mitt tips:

Alpin skidåkning: Hoppas inte "sälen" tar sig ner för en enda backe. -0 medaljer.

Backhoppning: Har vi ens någon svensk deltagare? -0 medaljer.

Bob: Samma sak här. Inga deltagare, inga medaljer. -0 medaljer.

Curling: Här brukar det kunna bjudas på Svenska medaljer. Silver för både herr och dam. -2 medaljer.

Freestyle: Här har jag förstått att vi har vissa medaljhopp.. Så jag slår på stort och tokchansar på att man plockar ett silver och ett brons. -2 medaljer.

Skicross: Enkel och snabbt tippar jag en medalj till gamla Svea Rike. -1 medalj.

Skridskor: Johan Röjler kan om han har medflyt kanske skrinna till sig en bronspeng. -1 medalj.

Ishockey: Man måste ju hoppas på Tre Kronor. Herrarna tar brons, damerna silver. -2 medaljer.

Konståkning: Nej, nej nej. Jag vill inte ha med några beömningssporter i OS.. -0 medaljer.

Längdskidåkning: Här kommer medaljregnet. Kalla ensam tar tre, varav 2 guld. Ett stafettsilver fixar man också. -4 medaljer.

Nordisk komb.: Också en lite onödig gren, som vi går lottlösa ur.. -0 medaljer.

Short track: Men hallå! -0 medaljer.

Skidskytte: Tre stycken (1-0-2), som enbart tas av damerna. Gissa vem. ..Nej, inte ACO. -3 medaljer.

Snowboard: -0 medaljer.

Sammantaget blir det alltså:


6 brons
6 silver
3 guld


Vad har jag nu missat? Någon gren? Om du inte håller med...är en helt annan sak.

4 kommentarer:

Stefan sa...

Men Mogge, medalj för Johan Röjler? Freestyle kammar vi också noll i.
Däremot har du räknat alldeles för lågt i skidor.
Två för Kalla, en för Hellner i distans, sen tar vi minst tre medaljer i sprint/sprintstafetter.

Anonym sa...

E n säl kan vi väl få se...

KVBSrockar sa...

Det var en järvtippning! Hoppas som fan att det rullar på för Kalla och för skidskyttarna i kväll nu. Men grymt skönt med ett os-guld nu. Viktigt att vi slår lilleputtlandet norge, i medaljligan.

Anonym sa...

Mogge tippar INTE så himla bra OM man säger såför en skjutgärnsjournalist för din kaliber.
Sportörat nästa?

Järv tipning va ordet.

Däremot väntar vi ivrigt Benka Boplankos ,Britten som bara förväntas ställa upp i tvåkamp.

Nu väntar vi på att Mogge själv ska göra ett repotage där han själv ska prova alla OS grenar. Vi är många som väntar ivrigt på konståkningen och stjärtrodel!
Vi här i stugan håller ett varningensfinger åt dig Mogge när du tar på dig den hudfärgadekroppsstrumpan.