söndag 8 november 2009

Söndag..

..och timmar till match. Borta mot Stars från Södertälje. VI har ju vinnut våra matcher hittills...och de sina. Vi har dock spelat fem..mot deras tre., Dock kan man ju konstatera att en vinstrad kommer att brytas idag.. Jag tror faktiskt att våran kan vara intakt även efter kvällens match.

Under veckan som gått har man sett Blåvitt förlora två matcher mot gnaget..jobbat en hel del.. Dels på Årbyskolan i måndags, och på Odlarskolan under resten av veckan. Självklart har det varit en hel del basket som vanligt. Det har varit fullt upp de senaste dagarna, därav den halvkassa uppdateringen.

Dessutom har jag blivit hånad under veckan p.g.a vad som skedde förra helgen. Läs föregående inlägg så vet du vad det gäller. Nu tänker jag inte nämna det mer.

I fredags kväll hade jag min kära far här. Vi käkade pizza, tog ett par öl, kollade lite på tv, spelade lite poker och lyssnade på musik. Det var en trevlig kväll. Pappa fick sin Fars dag- present i förskott då vi inte hinner ses idag. Han fick fyra trisslotter i en slips. Jättefint. Jag lyckades övertala honom att skrapa åtminstone en lott här hos mig. Han vann inget på den. Hoppas han har bättre tur med de övriga tre.

I går, lördag var jag först i Bollhuset på träning. Jag passade även på att kika lite på vårat 016-lag på damsidan. Deras spel var inte jättebra, men alla har såklart rätt att göra en dålig match. De förlorade med trettio poäng, ungefär har jag för mig. Därefter åkte jag hem och tog en dusch för att sedan bege mig ner på stan för att glida runt med min äldsta lillasyster C. Hon bor ju i Köping och behöver då och då åka in till storstan för att gå i lite riktiga affärer.. Haha.. Vi var på Myrorna och där gjorde jag ett fynd. Ett par schyssta brallor. Armanijeans. Därefter käkade vi helgbuffé på Åhléns, gick till Clas Ohlson och Dressman. På det sistnämnda stället köpte hon ett par skinnhandskar till sin far. Så snälla är vi i vår familj.

Därefter gick jag hem igen och gjorde sedan inte en släng under resten av kvällen. Jag såg ett par filmer varav en gjorde ett rejält intryck. Paranormal activity heter filmen. Det är en film med lite "Blair witch-känsla" i, och något av det stundtals mest obehagliga jag sett på länge. Fast jag älskade den. Verkligen. Här hittar du trailern...

Nu skall jag fixa något ätbart innan det är dags att göra sig klar för färd till Södertälje.

Heippa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

UPPDATERA!

Moggelito sa...

...men om det inte HÄNT något intressant då?