måndag 26 oktober 2009

Telefonförsäljare..

..är ett otäckt släkte..

Jag blev nyss uppringd av en telefonförsäljare från Dagens Nyheter. Han frågade först väldigt vänligt om det var jag som var just den jag är..(ja, vet du inte vad jag hater får du gissa). Därefter påminde han mig om att jag haft DN förut, vilket jag också minns, såklart. Det var ju pappa som bjussade mig på tre gratismånader förut. Jag inledde med att säga att jag inte var intresserad. Då sa försäljarfjanten att han hade ett jättebra erbjudande.. Uppenbarligen hörde han inte mina avböjanden och protester. Han kunde erbjuda mig att få DN gratis i ett halvår. Självklart frågade jag då hur han trodde de skulle tjäna några pengar på detta. Jag frågade också om det inte fanns några som helst köpkrav på mig som kund isåfall. Det skulle det inte finnas några sa han. Då ville jag såklart kontrollera om jag hört rätt, inte för att jag var intresserad utan för att jag ville kolla om han verkligen inte var dum i huvudet. Jag frågade på följande sätt:
- Så du menar..att ni bjuder mig på gratis tidning i ett halvår? Försäljaren svarade:
Precis, vi bjuder på frakt, distribution och tidningen i sex månader...på vardagar.
Aha, svarade jag, så vad händer på helgerna då?
- Jo, då kostar tidningen bara bla bla bla mycket..(här hade jag slutat lyssna). Försäljaren ville inte lyssna på mig, så varför skulle jag lyssna på honom. Idioten fick luren i örat av mig. Dock hann jag säga
- Nej, du lyssnar ju uppenbarligen inte på dem du ringer. Jag vill inte ha tidningen. Fattar du trögt eller? innan jag avslutade samtalet..

Idioter.

..och kom nu inte dragande med det där NIX-registret. Det finkar.. Men.. Akta dig för att acceptera något som helst erbjudande från något företag. Du blir inte av med dem..

1 kommentar:

Rico sa...

Dessutom så är det gratis i veckorna... MEN kostar på helgerna.......