måndag 26 oktober 2009

Vad vill jag egentligen ha sagt?

..klockan har just passerat midnatt när jag börjar skriva detta. Jag sitter här i skenet från min laptops skärm och plitar ner dessa rader. Vad vill jag ha sagt med dagens inlägg? Ingen aning. Jag kände bara att jag ville skriva någonting.
Det har varit en ganska okej helg även om jag inte sysselsatt mig med massor av olika saker. Det var träning i fredags kväll och sedan såg jag IFK Göteborg spöa Brommapojkarna på Canal+ hemma hos Tommy, mina systrars pappa. Det blev två glas whiskey också samt en pizza. Kanske inte jättebra, men gott och trevligt.

I lördags rullade jag till Bollhuset tidigt för att det var träning såklart. Därefter tog jag det lugnt hemma innan jag gick över till Sara B tillsammans med David och hängde lite. De andra festade men jag drack inget starkare än den julmust jag hade med mig. När de andra började fundera på att gå ut tackade jag för mig och klev hemåt, spelade lite tv-spel och läste Sportmagasinet. Innan jag släckte ställde jag om klockorna här hemma så att jag inte skulle glömma bort att göra det när jag vaknade. Jag förstår inte folk som har svårt för att veta när man skall ställa fram klockan respektive dra tillbaks den. Det är ju skitenkelt. Kommer man bara ihåg tumregeln så ska det ju inte vara några problem. Nu bör ju alla redan ha justerat sina klockor, men jag bjussar såklart på minnesramsan ändå..
"På våren ställer du fram utemöblerna ur förrådet..på hösten ställer du tillbaks dem" (detta innebär för den som inte fattar..att man ställer fram klockan på våren..och tillbaks på hösten..utemöblerna används alltså som en metafor för timvisarna här.. Smart va? )

Vi vann idag igen med basketdamerna förresten. 94-27 denna gång. Skuru hade inte mycket att säga till om, även om jag tycker de hade ett bättre spel än de andra lagen vi hittills mött. Jag är stolt över tjejerna och ser fram emot de två nästkommande prövningarna. Dubbelmöte mot Tälje Stars. Det ser just nu ut att kunna vara där det avgörs vem som kommer etta och tvåa i serien. Lite trist att vi har matcherna så tätt inpå varandra. ..med bara fjorton dagars mellanrum.

Det är höstlov i Eskilstuna denna vecka som just inletts, vilket i sin tur betyder att undertecknad är ledig. I varje fall från arbete. Jag har en del att göra och siktar på att träna duktigt för min egen del på BalanZe, jag skall göra sådant som fått stryka på foten under de senaste veckorna och bara ladda batterierna. Jag hoppas även få hänga lite med min polare Peter och hans hustru Åsa då de förärar staden med ett besök. Skall även ha ett lunchmöte med syster modell minst om den föreläsning hon skall hålla i början av nästa vecka för mina baskettjejer...

..sådär.. Nu är det uppdaterat och klart.

Inga kommentarer: