torsdag 22 oktober 2009

...bra journalistik?

..jag har två frågor.. Hur kan man undgå att ana att det skulle bli ett jädrans hallå...och vad fyller reportaget för funktion? Den enda konkreta, vettiga frågan handlar om hur många kubik konstsnö de spritt.. . Jag tycker väl det här känns lite sådär.. God journalistik vet jag inte om jag tycker att det är. Jag har till exempel väldigt svårt att tänk mig KG Bergström göra en intervju i badbyxor med Barak Obama..möjligen skulle Silvio Berlusconi kunna uppskatta vinklingen..



.. lägger man det på det lokala planet skulle detta kunna betyda att Stefan Alhag eller Rolf Andersson skulle göra en segerintervju med undertecknad i en snurrgunga.. Jag ser det bara inte hända.. Visserligen är de två journalister jag ser lite olika på..men ändå.

I övrigt... Mycket jobb, men kul. Träning ikväll.

Inga kommentarer: