tisdag 20 oktober 2009

Visst är det kul...

..att folk läser min blogg, ja det tycker i alla fall jag. Ännu roligare tycker mina läsare det är om jag uppdaterar ofta så att de har något att fylla (?) sina liv med. Jag retas såklart bara..jag är tacksam att det finns någon som är intresserad av att läsa om valda delar av mitt liv. ..för som min bloggs underrubrik säger.."en bit av ett liv..mitt liv", detta innebär ju valda delar ur min vardag. En del detaljer kan ha utelämnats för att skydda tredje part, för att det kan finnas pinsamma detaljer eller så tycker jag kanske bara helt enkelt inte att någon utomstående har med saken att göra. Vilken tolkning du som läsare väljer att använda är helt upp till dig.

Jag funderar på om jag ibland är för snäll. Jag skulle vilja skriva saker ibland som kanske inte alltid vore så snälla, men jag kanske kan smyga igång litegrann med att såga något i omvärlden som stör mig på något sätt. Vi får se. Jag vill i varje fall starta upp med någon sorts stående punkt i bloggen. På så sätt kan det kanske bli tätare uppdateringar också. Förslag på detta mottages tacksamt. Det kanske förresten inte bara är här på bloggen jag behöver bli elakare, fast vad f-n.. Jag är ju en snäll kille..och alla vet vart de slutar.. Fattar du inte vad jag menar? ..det finns ett engelskt talesätt: Good guys finish last.

Livet i övrigt då? Jotack, det rullar på. Basketlaget bara vinner och vinner utan att ha fått särskilt tufft motstånd hittills. Det är ju absolut inte så att jag längtar efter en förlust, men lite jämnare matcher vore allt trevligt. Vi har nu i tur och ordning spöat skiten ur KFUM Örebro, Karlskoga, Arvika & KFUM Värmland. Skuru hemma på söndag står näst på tur..hur kommer den matchen sluta? Ge ditt tips i kommentarsfältet. Prickar du rätt och tippat INNAN matchstart 17.00 sönd 25/10 så vinner du ett pris. Har flera tippat rätt segrare vinner den som kommer närmast slutresultatet.

...and now, for something completely different..

Hur ska man få det man vill ha, om man inte riktigt vågar ta ett steg för att det kan förstöra så mycket annat. Jag vet inte, och kommer nog få fortsätta vara ovetandes eftersom jag är så feg i just en sådan situation. Jag kan vara sämst i Universum på att tolka vissa signaler, eller så vill jag se dem så mycket att min lilla sjuka hjärna fabricerar saker som inte finns där.

Jag jobbar en massa just nu. Förra veckan var jag på Stålfors, Björktorp och Lundbyskolan. Jättekul. Den här veckan spenderar jag på Skogsängsskolan i en fjärdeklass. Superkul, goa ungar och trevliga kollegor. Kommande vecka är det höstlov, så då blir det ganska lugnt för mig som timvikarie. I och för sig kan det ju vara ganska skönt eftersom man haft ett ganska tufft tempo de senaste veckorna. Då får man passa på att göra allt sånt som fått nedprioriteras de två senaste veckorna..för veckan efter kör det igång igen med fullt bokade dagar..

Nu har jag låtit fingrarna rinna iväg en hel del, men även lagt ut ett visst ansvar på er läsare. Nu ligger bollen till viss del hos er. Se till att få tummen ut r**en nu och hjälp till lite här..

..och som en parentes...och för att jag vill skryta litegrann.. Jag och K fick kraftigt beröm på buggen i söndags. Våra ledare tyckte att vi skall börja tävlingsdansa...då måste vi göra något rätt va?

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att läsa din blogg Moggelito!
Du måste ju våga för att vinna! Det är väl bättre att ta reda på hur det ligger till istället för att bara gå o vänta?!! Kör på bara!

Tävlingsdansa alltså! det var som sjutton. Fast vi såg ju när du dansade till diggilo diggi... att du hade takten i dig =) Vad roligt för er, grattis!
Jag får det inte att fungera när jag ska skriva mitt namn (godkänner inte webbadressen). Så skriver det här istället. Det är Pia som är här o kommenterar lite =) (har gjort det förr,men har då varit anonym för att retas lite) hihi...