onsdag 23 september 2009

Det gäller att kunna knyta ihop säcken...

Jag tänkte att jag skall uppdatera er litegrann kära läsare. Dels om vad som varit, och vad som komma skall. Är ni inte intresserade..sluta läs här då.. ;)

Som sagt i tidigare inlägg började jag och K bugga igen i söndags, jättekul och man ser fram emot kommande tillfällen. Trevligt folk som deltar och ledarna verkar väldigt bra de också... De måste sett ngn talang i mig, för jag fick en massa beröm av dem.. Alltid skoj. K säger att jag är duktig men det är ju hon med. Jag trivs att dansa med henne. Nu måste man ju byta danspartner emellanåt där, vilket ju är bra, för det är ju inte alltid man dansar med samma person om man nu skulle få för sig att sällskapsdansa någon gång, som det så fint heter. Haha. Jag kommer kunna delta i de flesta kurstillfällena utom just de som krockar med någon av våra längre bortamatcher med basketen..

Apropå basketen, så är det seriepremiärsöndag. Vi tar emot Örebro på hemmaplan 15.00 i Årbyskolan. Det skall tydligen kunna bli tryck i den hallensäger man, vilket jag verkligen hoppas...för i övrigt tycker jag att hallen verkligen suger.. Sitter man för högt upp på läktaren ser man ju inte mer än halva planen. Skulle det gå bra för oss i serien som jag tror att det kan göra så slipper vi ju den hallen nästa säsong eftersom vi är tvingade att spela i Sporthallen när vi blir ett division1 lag.. OK, nu är inte den hallen heller optimal då den är för stor för oss. Vi har ju inte haft rikigt samma snitt som GUIF, men ändock ett helt acceptabelt snitt för att vara basket för damer, i Sverige, idag.. Vi låg högt i publiksnittsligan under de säsonger vi hittills spenderat i Damligan. Det ultimata vore ju att ha en egen hall med läktare för kanske 700-1000 åskådare i anslutning till de två redan befintliga hallarna i Bollhuset. På så sätt skulle vi kunna samla alla EB-lag under samma tak också.. -och det skulle stärka klubbkänslan ytterligare.

Laget som skall göra det..


Jag har ju fått jobba en hel del på sistone också. Den senaste veckan har jag varit på Stålforsskolan, Fröslundaskolan & Björktorpsskolan. Jag har nu testat på alla stadier som lärarvikarie. Jättekul. Det som är faschinerande med de yngre eleverna är att de fortfarande brinner av lust att lära sig. Det kan vara lite mer si och så med motivationen hos en högstadieelev även om de också självklart har sin charm.

Elitserien i hockey har ju startat för säsongen och mitt älskade Hv71 körde över Linköping i premiären med 6-2 i chokladhallen. Heja!

Onsdagskvällen denna vecka är fri från basket. Tur att det är en massa sport på tv då så man har något att göra. Torsdag och fredag är det träning igen och sedan tjatar Englund om att jag skall komma på en tv-spelturneringskväll. NHL10 står på programmet om jag fattat det rätt. Jag lär få däng. Lördagskvällen skall jag spendera hemma med film, mat och lite trevligt sällskap.. det ni. Söndagen och veckan avslutas sedan som sagt med seriepremiär och buggkurs..

Titta, så knöt jag ihop den här säcken idag också.. Back where we started, lixom.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Tja mogge!
Hoppas livet leker, HV hade flyt härom kvällen. :) Vi tar er nästa gång!!! Om så hardy ska dra på sig grillorna själv :)

Anonym sa...

UPPDATERA då...