lördag 3 oktober 2009

Påtvingad uppdatering

Eller påtvingad, jag vet inte.. En läsare (min enda?) tjatar om uppdateringar..anonymt. Fegt tycker jag. Haha! Men hursomhelst. Det var ju sisådär en och en halv vecka sedan jag skrev här sist..så kanske har läsaren rätt..

Hemmapremiären i söndags gick bra. Vi vann med 110-45 i en match som aldrig var riktigt spännande eftersom vi var så pass mycket bättre än motståndet från Örebro. Det var i.a.f skönt att komma igång med det riktiga matchandet igen oavsett om matchen i sig var en värdemätare eller inte, man får väl ge serien någom omgång innan det utkristalliserar sig kring topp- och bottenlag. Vi gjorde vårat jobb och spelade hela vägen ut till slutsignalen, vred till tjejerna för detta. Vi spelar i.a.f en ny match i morgon söndag på bortaplan mot Karlskoga..så man kommer ju inte iväg till Norrköping för att få se den samlade Damligapremiären. Det hade ju kunnat vara kul att se.. Klantigt av förbundet att lägga matcher samtidigt.

Jag tycker vi haft bra träningar med laget och är hoppfull inför morgondagens batalj.

Veckan har mest bestått av jobb och basket. Jag har varit på Odlarskolan, Stålfors & Fröslundaskolan denna vecka. ..och det är fortfarande roligt. Började även träna mer på allvar igår fredag. BalanZe har ju slagit upp portarna. Jag var och körde ett pass på cykel som förstagrej.. Skönt att vara igång där också.

I onsdags var jag träningsledig och åkte hem till pappa för att tillsammans med honom se lite sport på Tv..det var travhästar, SM-finalspeedway och Championsleaguefotboll. Vi hann även med att äta lite god mat. Trevligt att umgås med farsan sådär emellanåt.

Undertecknad har även hunnit med att käka lunch två gånger med Willie C och Henke. En trevlig upplevelse, såklart.

Ikväll firar jag en vän som fyller år...eller OK. Det är två vänner som fyller idag, men den ena befinner sig på kryssning, så henne kan jag inte fira. Däremot skall jag hem till den andra. J, men det blir självklart lugnt eftersom man har matchen att tänka på i morgon.. Hoppas för övrigt att jag hinner hem till buggen med K i morgon, men det beror på hur lång tid matchen och hemresan tar.

Nu vet ni.

Inga kommentarer: