fredag 27 mars 2009

Senaste nytt!

...eller ja.. jag kanske borde skrivit detta redan igår eller kanske t.o.m sent i förrgår kväll.. Nåväl. Nu sitter jag här och gör "rätt för mig". Jag tänkte att jag skall berätta lite om de senaste dagarna. I hockeyn har det gått skapligt för mitt kära Hv71. Visserligen förlorade man på hemmis i måndags, men sedan tog man två raka, härliga och imponerande segrar i Göteborg och har matchboll på hemmaplan på lördagen. Vinst där och man är klar för sin fjärde SM-final.

Heja.

Som kuriosa kan nämnas att Hv aldrig förlorat en SM-finalserie utan man har vunnit de finalserier man spelat. Strongt tycker jag. Färjestad har som jag förutspådde slagit ut Skellefteå, det var väntat men jag måste säga att FBK ser starka ut. Det kommer bli en tuff finalserie oavsett vilka de får möta...

Vårat kval rullar vidare. Som ni vet inledde vi kvalet mer än knackigt med två onödiga hemmaförluster. I onsdags spelade vi på bortaplan mot Eos (Lund). Det var en måstematch för båda lagen och det var därför jäkligt skönt att se tjejerna gå ut och prestera grymt bra basket. Vi vinner matchen med 100-77. Pam var helt sjukt bra. Hon gör 41 av våra 100 poäng. Det var jävligt kul och härligt att se. Alexandra gör en bra match, Gurran och fler andra också. Det fanns en glöd i laget som jag bara älskar. Detta betyder att vi är med i racet om Damligaplatserna och har allt i egna händer igen.

På söndag flyger vi till Umeå för att möta Comets. Vinner vi med mer än sju poäng så har vi inbördes på dem och är då ännu närmre vårat mål.. Jjjjjjoooobba! ..som Bengt -vår speaker brukar säga.. Jag tror fortfarande på det här.

På känslo/relationsplanet tycker jag fortfarande samma sak. Nu tror jag i.a.f att hon vet vad jag tycker. Jag sa det till henne. :) Att få ur sig det var skönt, oavsett vad som sker. Sådetså.

1 kommentar:

Anonym sa...

Var det NÅN som trodde på Ske-teå???