tisdag 31 mars 2009

Countdown..

..till många saker.

Bland annat spelar vi säsongens två sista matcher med basketen. Utgången i de två samt matchen mellan Umeå & Sallén på lördag avgör vilken serie vi spelar i kommande säsong. Jag hoppas självklart att vi behåller vår ligastatus. Vi måste vinna våra två återstående matcher. Detta läge har vi hamnat i efter att ha förlorat på bortaplan mot Umeå i söndags. 93-86. Nu spelar vi mot Sallén på onsdagskvällen för att sedan avsluta på hemmaplan på lördag mot Eos. Samtidigt som vi spelar den sista matchen möter ett redan ligaklart Umeå Sallén hemma. Vi måste hursomhelst göra vårt bästa. Något annat finns inte..

I morgon inleds även SM-finalspelet i ishockeyn. Hv71-Färjestad. Jag tror det blir en tuff serie där FBK kommer få möta lite riktigt motstånd..för handen på hjärtat..särskilt mycket motstånd gav varken Brynäs eller Skellefteå dem. Nu får de bekänna färg. Mitt tips kommer från hjärtat. Hv71 blir Svenska mästare.

Jag återkommer till basketen igen.. Eftersom säsongen tar slut kommer vi splittras till en viss del i.a.f. Våra utländskor åker hem, en del av spelarna försvinner också iväg. Dessutom försvinner Coach (Micke B..även om han numera bara är assisterande kommer han alltid vara Coach i mina ögon..) i slutet på månaden. Det kommer bli tomt.. Jag VILL inte.

När vi väl får lägga säsongen till handlingarna återstår en liten vila.. Sedan får man se hur det blir till kommande säsong. Ska man fortsätta jobba med laget? Vill jag? Vill laget? Vill klubbledningen? Allt står just nu skrivet i stjärnorna. Jag lägger ju trots allt ner ungefär 25 timmar i veckan på basketen..oavlönat. Visst. Jag vet att jag gör ett bra jobb och får uppskattning. Det har ju varit kul också. Men kanske räcker det här? Samtidigt vill man ju inte bli sedd som en svikare som lägger ner, bara för att vi haft en jäkligt tung säsong. Det har ju inte gått två veckor utan att nåot hänt kring laget. Arbetsro? I think not..

Vi får se, helt enkelt.

För övrigt.. Kul att Guif leder sin slutspelsserie med 2-1. Heja!

1 kommentar:

Anonym sa...

när får vi se Bloggarens nya FRISYR?