söndag 22 mars 2009

A hell of a week..

Två förluster i kvalet..på hemmaplan dessutom. Det känns riktigt jäkla pissigt. Här har vi chansen till en bra inledning på kvalet med två hemmamatcher...men vi kan inte knyta ihop säcken och göra det som förväntas av oss. Varför undrar ni kanske.. Det finns många anledningar till det men jag kan inte gå in på saker här. Jag tror att många vet ungefär vad jag tycker och känner i detta ämnet ändå. Nu är situationen sådan att vi och Eos står på noll poäng efter två omgångar och Umeå och Sallén har fyra. Umeå spelar borta mot Sallén på måndagskvällen och vi möter Eos borta på onsdag. Förlust där och vi kan vinka farväl till våran plats i Damligan. Jag hoppas och förväntar mig dock att alla i laget gör allt de bara kan i de kommande drabbningarna för att vi ska behålla vår ligastatus.

Hv71 har inlett semifinalspelet mot Frölunda skapligt. Vinst hemma i Kinnarps och igår en knapp förlust i Scandinavium. Imorgon fortsätter kampen om finalplatsen. Skellefteå är nog däremot körda.. ..de vänder inte det där 2-0 underläget mot FBK.

Livet i övrigt. Jadu.. Vad säger man. Har tagit studieuppehåll eftersom jag skall byta inriktning och inte vill (eller kan) slita ihjäl mig för att kanske komma ikapp denna termin. Nej då är det bättre att hoppa på tåget från start i höst. Så är min tanke i.a.f.. ..och naturligtvis har vissa uppmärksammat saker jag skrev på Facebook om att jag "tycker om" ...det var allt jag skrev, men jag förnekar inte att det finns en tös som det känns lite mer i undertecknads mage då han ser henne. Jag har nyligen förstått detta själv. Det är trevligt.

Innebandyserien fortsatte idag. Efter 6-1 till oss i halvtid rasade vi samman fullständigt och kom undan med blotta förskräckelsen. Vinst med 10-9 trots ledning med 8-2. Fy fan. Jag är mycket missnöjd med mitt eget spel och supporten från mina utespelare där. Efter det åkte jag, Micke & Annica ut till Max och käkade hamburgare. Sedan drog vi hem till mig och kollade Sporten, Parlamentet och Beck - i Guds namn. Bra film.

Nu laddar jag om för en ny vecka.

Inga kommentarer: