söndag 21 december 2008

...innebandy och tv-spel..

Hej hej, hallå bloggen.
Just nu sitter jag här framför datorn och det är en solig söndagsförmiddag, även kallad 4e advent. Jag har många tankar i huvudet just nu och en av sakerna som fick migg att sätta mig ner för att skriva just detta inlägg är innebandy.

Innebandy är en rolig sport, det är en sport som jag spelar så fort jag får tillfälle med sjukhusfolket m fl. Det innebär alltså i min nuvarande situation när det inte krockar med basketen. Jag är målvakt när jag spelar och en skaplig sådan om jag får säga det själv. Tanken är att jag om några timmar ska stå i mål för T-Town Tigers mot mina forna lagkamrater i MSE IF. Jag hoppas jag får göra en skaplig match så jag är välkommen tillbaka, för nu är jag sugen. Rejält. Matchen är också lite speciell för att det är den gamle målvaktens (Jo, gamle eftersom han är 65+) sista match någonsin. Det blir avtackning och sådant. Fasen vad gärna jag vill vinna den där matchen. Jag är så mycket bättre än den gamle. ..fan vore väl annars.. Det hänger väl mest på huruvuda de två kämpande lagen formeras i övrigt. Nåväl, om jag fattat det hela rätt kommer matchen avbrytas efter 5 minuter och han byts ut mot den målvakt jag får slåss med om förstatröjan utifall jag gör comeback. Senast jag spelade seriespel för MSE sågs jag i varje fall som självskriven första målis. Efter matchen skall vi äta en middag och njuta i Vattenpalatsets relaxavdelning. Det kan vara en skön avslutning på veckan.

Jag var uppe och tränade tillsammans med laget och några till spelare igår, lördag. Nu var motståndet kanske inte det bästa, men de hade i.a.f varsin klubba att spela med vilket alltid är något.. Det gick klart hyfsat för mig om man betänker att jag varit borta från innebandyn helt sedan i somras. Jag släppte in ett par billiga mål direkt i början, men det får man helt klart skylla på ringrostigheten samt min utrustning igår..den var minst sagt bristfällig, och jag var lite bakis.. Jag vet att man får skylla sig själv, så spare me the comments on that.. Jag har fått låna en bättre riktig utrustning till kvällens drabbning.

Igår kväll var Hasse, Jaime & David här. Vi spelade Buzz, Fifa09, & Rockband. En riktigt trevlig kväll i goda vänners lag. Sent blev det också. Klockan var nästan 03.45 innan jag somnade.

Det har varit basketledigt i fyra dagar nu, nästa söndag kör vi igång igen. Det innebär om man återknyter till stycket om innebandy att jag kan hinna vara med och träna vid ett tillfälle i.a.f. Sedan finns det möjlighet att jag kommer kunna vara med på onsdagarna, med lite vilja och smidigt arrangemang så.. På onsdagar tränar vi ju 19.00 i Sporthallen med basketen och innebandyn är 17-18.30 på Odlarskolan. Det finns alltså en möjlighet där.

Jag kan konstatera att detta blev ett ganska långt inlägg om egentligen ingenting. Det är dessutom det 150e inlägget jag gör här. Trumpetfanfar. Nu skall jag ladda inför aftonens begivenheter. Jag återkommer med resultatet.

Ha nu en fortsatt trevlig fjärde advent..

Inga kommentarer: