måndag 22 december 2008

...något har hänt..

...förutom att vi vann den där matchen i söndags (9-3) och hade det trevligt på avtackningen efteråt.. Lekte rätt hårt i vattnet så man har varit smått mör i kroppen idag, men det var det värt.

..pappa ringde och väckte mig i morse, för han ville ha ner mig på stan för att välja julklapp. Jag chansar på att jag själv inte kommer läsa bloggen innan julafton, så jag avslöjar vad jag valde till mig själv här och nu. En alldeles fin grå Nike hood-tröja.. Modellen är densamma som vi har som resehoodie i EB..fast den är ju brun i nyansen förstås.

..nåväl..

Efter det käkade jag lunch med Hasse på stan & sedan tog vi en fika. Därefter köpte jag några värmeljus och gick hem. Hasse hängde iofs på och vi spelade lite FIFA 09. Jag vann två matcher..han en..

När jag softat hemma ett tag ringde min far och frågade utifall jag ville komma ner på lite mat. Man tackar såklart "Ja" till sådant. Det serverades lite julmat. Sedan tittade vi på en julkonsert från Globen...som han var och såg LIVE i slutet av november eftersom hans flickvän (heter det så när man närmar sig 60??) var en av de 3000 körsångarna på plats.

Nu kommer det viktiga... Plötsligt stod hon bara där på scenen. Hon lät underbart. Såg underbar ut. Jag blev nog lite kär..både i rösten och i tösen. Sofia Karlsson. En ängel.


Jag har dessutom upptäckt att hon ska ut på turné.. Gissa vem som tänker gå för att lyssna & titta när hon kommer hit till stan i augusti.


Jag har fått lite klagomål från vissa håll att det varit för lite bilder i bloggen på sistone. Självklart vill jag tillfredsställa alla mina läsare i detta önskemål. Ni får en väldigt säsongsbetonad bild till...


God Jul!


Dessutom upptäckte jag tre utkast till bloggar som autosparats på något sätt.. Detta är således bara det 148e inlägget, men det gör detsamma en dag som denna..

Haha...

Inga kommentarer: