måndag 15 december 2008

..lilla uppdateringen..

Studieplaneringsändringar!
Det blir engelska under de två kommande terminerna istället för specialpedagogik. Studievägledaren hade inte koll på det hon borde haft. Jag har inte behörighet att läsa spec.ped ännu. Det krävs 60 högskolepoäng vilket betyder heltid i ett år. Vem som helst med ett någotsånär utvecklat matematiksinne kan konstatera att jag omöjligen kan ha kommit upp i de däringa poängen efter bara en termin på Mdh. Dessutom ligger specialpedagogiken enbart med kursstart på våren, så i januari 2010 kan jag läsa den kursen. Jag tycker det är klantigt av studievägledaren att inte ha koll på en sådan relativt grundläggande sak. Nu är det i.a.f fixat. Jag har tackat ja till engelskan, så saker och ting rullar på, om ändå inte i samma ordning som det planerats från början.

Idag har jag vikarierat på Stålfors. Behöver jag säga att det är svårt att motivera elever till kreativt arbete när betygen är satta och det är några få, flämtande dagar kvar av terminen? Nä jag tänkte väl det. När det dessutom visar sig att de redan gjort de uppgifter de skulle göra med mig blir det inte direkt enklare. Jag har överlevt dagen, och eleverna också.

Uppdatering vad gäller EXA2. Det går trögt! Hinner jag klart? Det hoppas jag.

Inga kommentarer: