måndag 6 oktober 2008

Rapport från Moggelito

Så blev det då måndag igen. Vilken skräll. Det är alltid spännande att se vad som komma skall. Man vet ju sällan exakt vad som kommer att ske, men ibland har man ett litet hum om det i alla fall.. Min kommande vecka ser ut på ungefärt följande sätt..

*Måndag: Cykla upp till Slottsskolan och få min första VFU-period godkänd (förhoppningsvis).
Träffa studievägledare på Mdh under eftermiddagen och lägga upp resten av min utbildning.
Hämta en beställd väska hos Clas Ohlson. Fotografering med laget ikväll. Bilderna skall användas på hemsidan & i det kommande matchprogrammet. Vi skall dessutom påbörja iordningsställandet av de två lägenheterna där Kelsey & Mirenda skall bo denna säsong. På fredag anländer guldklimparna. Jag har längtat massor efter dem..

*Tisdag: Dags för skola igen. Vår VFU skall utvärderas tillsammans med kurskamraterna och detta leder förhoppningsvis till en godkänd första praktikperiod. Jag skulle bli allvarliugt förvånad om jag inte blir godkänd. Träning på kvällen.

*Onsdag: Mobbingföreläsning och KLOK-seminarium. Träning på kvällen.

*Torsdag: En helledig dag. Kanske spenderar jag den med någon hockeymatch på teve eller liknande.

*Fredag: Ytterligare en skoldag. Föreläsning på skolan. Kels & Ren anländer. Skottpass på kvällen.

*Lördag: Förmiddagsträning i Bollhuset. Härlig sportlördag på teve, kanske.

*Söndag: Samlad Damligapremiär i Solnahallen. Matcher från 12.30. Vi spelar mot Norrköping 17.00. Spännande

De dagar som passerat sedan senaste inlägget då? Jodå. Har haft en helledig helg där jag bland annat hade Coach Blomqvist, Jenny, Annica & Oscar från klubben härhemma på fredagskvällen. Käkade pizza och spelade Rockband. Mycket trevligt. Det finns för övrigt bildbevis.. Jag skall lägga upp bilderna senare. I lördags umgicks jag med syster & hennes sambo. Vi shoppade på Tuna Park, åt lite mat, klippte mig och fikade. Det var ju Kanelbullens dag och jag köpte oss varsin monsterstor kanelbulle. Mycket smaskigt och mycket uppskattat. På lördagskvällen var jag på fest. En god vän som fyllde 32. Trevlig kväll tillsammans med mina "icke basket-vänner". På söndagen hann jag med en fika tillsammans med Hazze. Sedan var det filmfrossa i soffan. Riktigt skönt med en "helt egen softardag".



Jag hoppas veckan verkligen blir bram och att vi kröner den med vinst på söndag. Det vore så jävla skönt rent utsagt..

Inga kommentarer: