måndag 15 september 2008

Elitserien!!!

..i ishockey börjar ikväll igen. Detta med matchen mellan de regerande mästarna ..och tillika mitt favoritlag alla kategorier.. Hv71
och Frölunda ...ett överskattat gäng från Götet..

Alla experter, tyckare, supportrar och spånskallar därute har alla en idé om hur det kommer att sluta denna säsong. Många tips slår in, medans en del blir helt uppåt väggarna. Nåväl. 55 omgångar skall spelas innan vi går in i ett slutspel. En transportsträcka säger många. Jag tycker personligen varje omgång är spännande. Årets serie kan mycket väl bli en strid in i det sista, och det är ju så vi supportrar vill ha det, eller hur? Här följer min slutversion av:

Elitserien 2008/09
.

1. Linköping
2. Frölunda
3. Hv71
4. Färjestad
5. Djurgården
6. Timrå
7. MoDo
8. Södertälje
9. Skellefteå
10.Brynäs
11.Rögle
12.Luleå

Detta är alltså grundseriens slutliga utseende enligt mig. I slutspelet sedan så kan som vanligt det mesta hända, men jag hoppas såklart på att Hv blå skall stå som mästare när krutröken lagt sig.

Det man kan säga om min tabell är att den mycket väl kan få detta utseende om samtliga trupper får vara skadefria. Att Djurgården t ex hamnar på en femteplats kräver att den något tunna truppen får vara hel. Annars kan det t om bli kval för dem. Hv71 har inte imponerat under försäsongen, men augusti- och septemberpokalen är ju inte hälften så åtråvärda att vinna som SM.bucklan. Man knyter näven i fickan och ger det där lilla extra. Jag tror att det kommer bli jämt ända in på slutrakan. Definitivt i de nedre regionerna. Hopp och förtvivlan. Intressant är det i af

Äntligen är det igång!






Hur tippar du?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tippar om alla trupper klarar sig utan skador!

1. Frölunda
2. Linköping
3. HV 71
4. Södertälje
5. Färjestad
6. Djurgården
7. Timrå
8. Modo
9. Skellefteå
10. Luleå
11. Rögle
12. Brynäs

Japp jag tror så ,,, Södertälje verkar ha bra harmoni i truppen o en bra målvakt vilka lag 5-8 inte har enligt mig.
Brynäs kommer vara dåliga i år igen och rögle har tyvärr för klen trupp för Elitserien så blir kvalserien för dem o de åker ur..