onsdag 3 september 2008

CSN och andra tankar..

Idag hände det till sist. Jag fick äntligen svar på min ansökan från csn. De rackarna ville dock att jag skulle betala en gammal årsavgift som låg och skräpade. Nu var det bara så att jag betalade den redan den 27e augusti. Detta var jag nyss nere på deras kontor och visade. Csn kan för övrigt ha norra Europas mest generösa öppettider. Fyra timmar. Utspridda på två dagar. Ganska rejält, va? Nåväl. Nu är min ansökan i varje fall beviljad och jag har lämnat in min studieförsäkran. Man lovar på heder och samvete att man börjat plugga, och jag tror det är vad jag gör om dagarna.. Nu är det bara vänta på att pluringen skall rulla in. Det behövs, om jag säger så.

I övrigt så kan jag ju för den intresserade berätta att jag vaknade igår med en rejäl smärta mellan skulderbladen. Det gör fortfarande ont idag, men är mycket bättre. Jag tror värken kan vara resultatet av en kombination mellan kroppsarbetet i lördags och en taskig sovställning natten till tisdag. Jag vill inte höra några insinuationer om att jag skulle vara gammal och att det då skulle vara orsaken. För så är det inte. =)

Basketen rullar på och vi skall till Stockholm på lördag för att möta 08 i en träningskamp. Det blir spännande att få en första indikation på hur bra vi är i år.


En liten bild vill jag bjuda på oxå.. Det är tre av våra nya spelare inför denna säsongen & coach Blomqvist. Spelarna är för övrigt fr.v Alexandra, Annica & Sara

Foto: Tommy Larsson/Eskilstuna Kuriren

Sitt fint!


Nu kommer jag inte på mer att skriva om just nu. Så då är det väl lika bra att jag avslutar..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Ska du börja plugga? Csn det är så typiskt dom att vilja ha pengar men betala ut det är dom tröga på.
Lycka till
Kram Sarah

Malin ~ Lillpiga sa...

Men kolla! Det är ju min gamla "make"! :) Att man skulle stöta på dig igen då...och en annan sak som är lite mysko, den 1/11 blir jag Eskilstuna-bo! Oddsena för det då? ;)

Kram på dig!

Anonym sa...

Moggelito
kan du jaga mig på mobilen

Busk