fredag 29 augusti 2008

Första skolveckan är över..

Det har varit en tuff vecka fylld av pluggande. Såklart. Jag hade inte förväntat mig något annat heller men det är tufft i inledningen innan man kommer in i det hela. Det var ju trots allt inte igår man satt i skolbänken senast. ..eller ja. NU är det ju det, fast jag menar innan jag började på högskolan.. Man har fått ett tjusigt MDH-kort, en ID-handling som visar att man är student på skolan och ger vissa förmåner och tillträden till områden där inte "vem som helst" får komma in. Undertecknad ser ut som det fån jag är på bilden..

Mina kurskamrater är rätt många. Jag orkade inte med att räkna dem då vi träffades för första gången i måndags, men sisådär 100 personer var vi..med en klar övervikt av tjejer. Inte för att jag klagar. Tvärtom. Man har delat in oss i tre i stort sett lika stora grupper och jag tillhör grupp E2. Denna grupp har man sedan delat in i fyra basgrupper och min grupp kallas Basgrupp 1. Vi är 8 personer och jag är ensam kille. Tanken är att vi skall kampera ihop under resterande tid av vår utbildning. Gruppen känns helt OK och jag hoppas att tjejerna tycker likadant. Vi har redan fått diskutera en del tillsammans kring utformandet av en egen läroplan och redovisat resultat av detta "spånande". Jag tror det gick bra.

Idag, fredag har vi varit lediga, och då passade jag på att sätta mig hemma för att arbeta med en reflektion som vi skall lämna in på tisdag. Det är lite svårt att få till det, men jag kämpar på.

För övrigt kan det mycket väl vara så att jag faktiskt redan bestämt mig vilken inriktining jag vill arbeta mot. Grundskolans senare år. Engelska & specialpedagogik.


Ikväll är det egen träning för mina baskettjejer och det passar mig utmärkt eftersom jag då kan jobba mer med min uppgift och dessutom kolla in hockeymatchen mellan Hv71 & Frölunda i Nordic Trophy samt avgörandet i fotbollens Super Cup-final mellan Manchester United & FC Zenith. Vilka jag håller på det vet ni vid detta laget.

I morgon förmiddag har vi basketträning och efter den beger jag mig hem till samma vän som jag hjälpte att bygga staket. Denna gång skall vi sätta stenplattor. Det blir även god mat, lite dryck och Speedway GP från Lettland.

På söndag skall jag först upp för att inventera litegrann tillsammans med mina damer för att dra ihop lite pengar till lagkassan. Efter det bär det av ner på stan för att spela de två sista teaterföreställningarna för sommaren. Betyder detta att det är höst nu? När teaterkostymen är upphängd för sista gången i år så åker jag hem. Risken är stor att jag måste plugga ännu mer..

Hittade en liten kul sak som har fått den katolska kyrkan att gå i taket. Lite kul tycker jag och bjuder såklart på detta..
..nu får väl jag också Påven på mig...


Hopplös? Nä, korsfäst.. =)









Oavsett vilket..så återkommer jag här..

Inga kommentarer: