torsdag 6 mars 2008

Känner mig helt tom.

Idrotten är fan inte rättvis alla gånger.

En bitter förlust i sista omgången av Damligan. Vi hade chans på slutspel vid vinst i sista matchen som spelades mot Telge Energi på bortagolv, men skulle i alla fall vara klara för spel i ligan även kommande säsong.

Jag anser att vi gör en bra match som helhet, möjligen med undantag av de första 5-6 minuterna. Ställningen var då 12-2 i Telgefavör. Slutresultatet stannade på 87-76. Vi förlorar alltså med elva poäng mot Sveriges näst bästa lag. På hemmaplan fick vi stryk av dem med tretton. Detta betyder ändå att vi ger de bästa lagen rejäla utmaningar. Jag kan bara bittert konstatera att det blev två dyrköpta förluster som förstör säsongen för oss. Dessa är Braheförlusten med två poäng borta, och fyrapoängsförlusten mot Umeå på hemmaplan. Även tvåpoängsnederlaget borta mot Marbo är en del i det här stora, jobbiga.

Vi har alltså presterat den näst bästa säsongen någonsin för EB i Damligan, tyvärr har vi som sagt förlorat fel matcher. Det känns så bittert det här. Vi är inte värda ett kval. Vi är så mycket bättre än så.

Vad som händer nu är att vi kommer få genomlida ett kval tillsammans med Sundsvall, Eos & Järfälla. Detta kval påbörjas den 26e mars. Vid det tillfället är det elva (11) dagar kvar för Mirenda & Kelsey i Sverige, enligt ursprungsplanen. Detta skall dock upp till diskussion på ett extra styrelsemöte senast måndag. Vi vill ju behålla även dessa tjejer genom hela kvalet. Detta kommer dock medföra en relativt stor extrakostnad för klubben (summor uppemot 100 000 kronor har nämnts), fast denna kostnad är enligt mig värd mer än vad klubben skulle förlora på att spela i Basketettan istället för Damligan.

Vad gäller basketen nu så får vi tillåta oss att deppa några dagar. Tjejerna har fått ledigt fram till och med måndag. Därefter ställer vi fokus på kvalet som alltså börjar den 26e mars, en onsdag för övrigt. Förhoppningsvis kan vi döda kvalet snabbt och börja ladda inför kommande säsong istället.

Livet i övrigt har ju lite att erbjuda för mig också de närmaste dagarna. Idag skall man spela en träningsmatch i volleyboll inför morgondagens DM-kval. Vi är ju regerande mästare där så pressen är väl på oss får man lov att säga. Förra året gick vi igenom kval och finalspel utan setförlust. Vi får väl se hur det blir med den saken i år. Ikväll skall även jag och min far gå på O'Learys för att beskåda ishockeymatchen mellan Skellefteå och Hv71. Jag kan acceptera en Hv-förlust där, eftersom jag vill ha Skellefteå till slutspel. Fast det är klart..få se mitt lag spöa farsans dito smäller rätt högt det också. ..fast då får vi hoppas på en Södertälje-torsk istället.

Vi har även en arbetslagsfest på fredag kväll. Detta kanske blir en trevlig tillställning då Playstationspelet Singstar har utlovats. Det blir även god mat och kanske lite smaskig dryck, vem vet?

På lördag har jag bjudit in några av mina närmaste vänner till födelsedagsmiddag. Kanske kan detta muntra upp mig. Låt oss hoppas på det.

Under söndagen tänker jag inte göra någonting alls.

Inga kommentarer: