lördag 1 december 2007

Framme at last..

Jag har tappat ngt.. De tre sista bokstaverna i alfabetet.. Hittelon till den som aterbringar dem till mig.. =)


Det tog 25 timmar att ta sig hit. Restiden var planerad till 13 timmar, sa man var ratt sliten da vi kom fram 23.25 lokal tid (klockan ar da 04.25 i Sverige) Det borjade med forseningar redan pa Arlanda eftersom det var dimma i Paris. Vi tappade redan dar en dryg timme. Nar vi sedan landade i paris sa hade vi 10 minuter till godo innan planet skulle avga, det var val iofs ingen storre overraskning att fransmannen inte kan fa sina plan att ga i tid... 10.30 blev 12.15..

Flyget over Atlanten skulle ta 10 timmar och 35 minuter, den var avklarad pa 8.55.(?) I Caracas(Venezuelas huvudstad for den oinformerade- och har byter vi tidszon.. nu ar vi 5 timmar efter er darhemma) har de nog samst koll pa hela planeten kandes det som. Har var det kaos, ett tag trodde vi nastan att vi inte skulle bli inslappta i landet...lilla snalla jag och min far.

Att sedan fa ut sin vaska var ett aventyr..i.a.f for min far, fast den dok upp dar till slut den med.. Vi var tvugna att checka ut vara vaskor i utrikeshallen pa flygplatsen (utrikes) for att sedan slapa dem igenom hela terminalen, ut pa gatan och till inrikeshallen. Dar skulle varat flyg ga vid 17.10, vi kom ivag 22.08. Nar vi landade pa Isla de Margarita var klockan strax innan 23, lokal tid. Sedan hamtade man sitt bagage och naturligtvis kranglade vissa lokala formagor vid uthamtningen.. Darefter bussades vi och ett par till som ocksa bor pa hotellet 45 minuter till slutdestinationen. Rasade i sang strax efter midnatt. Da hade jag varit vaken i nastan tva dygn.. Somnade bums, trots att luftkonditioneringen inte gick att sla av, eller i.a.f sanka i effekt.. det har vi lost nu under dagen.

Det ar lite speciellt har borta, de gar till ett konstituitionsval har i morgon sondag, sa det ar vissa saker som har sin begransning, alkoholforsaljningen i affarerna t.ex, fast det gar bra anda.. Vi har ju "All-inclusive" pa hotellet.

Idag har vi varit pa ett informationsmote och badat i hotellets pool samt solat. áklart har vi solat med, men jag valde att vara forsiktig sahar forsta dagen.. Vill ju inte branna sonder mig. Fast jag ar redan lite rod..men jag smorjer in mig ordentligt.. =)


Mer kommer framover...


Buenas dias....typ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ett förskräckligt gnäll om väntetider och strul... V
Hade du förväntat dig att bara glida in över Landet som på ett litet moln -helt strulfritt? Något sånt finns inte.

Men jag missunnar dej verkligen inte den här resan... "din" ö finns däremot :o) -passa på och gör så mycket du hinner o orkar av din vistelse. Hälsa farsan!