onsdag 13 juni 2007

Bara tisdag

Jaha. Så sitter man här. Skall försöka sammanfatta gårdagen lite kort. Det var ju skolavslutning och många av eleverna hade klätt upp sig och var jättefina, medans vissa kom í samma, gamla, vanliga "paltor". Jag minns mycket väl när jag själv gick i skolan, då klädde man upp sig, varför gör man inte det idag? Antar att det bara är EN del av Den stora förslappningen i samhället. =) Nåväl. Först ut var våra 7-or & 8-or. De fick lite priser och diplom (de som förtjänat det genom olika aktiviteter) och sedan gick de hem. Niorna och jag började på skolan samtidigt, så där kände man ett visst vemod. Det var betygsutdelning på scenen, vi sjöng och Rektor Sten talade till "massorna". Efter det så samlades vi i klassrummen igen för att fika, gråta lite och säga hej då.

När kidsen hade försvunnit var det dags för personalfika, smörgåstårta. Någon avtackades, det önskades trevlig sommar och sedan vardet slut. Eller nja, vi i mitt arbetslag skall ju samlas på annan ort idag för lite egen utvärdering.

Senare på eftermiddagen var ju tanken att jag och min kompis H skulle åka upp till Sthlm för att se DIF-Blåvitt, fråga inte vilka jag håller på, det kan ni se.. här, lite längre ner. H blev oturligt nog sjuk, och jag lyckades jaga rätt på en annan kompis som hängde på i hans ställe. Matchen inleddes kul med ett göteborgsmål redan i 3e minuten. Då tänkte man ju att detta skulle kunna bli en trevlig kväll. Nu gick det inte så väl. När matchen var slut grininade siffrorna 2-1 elakt emot mig. Jag köpte en korv efteråt för att avnjuta/trösta mig med utanför bussen. När jag står där passerar en madssa djurårdare mig, kallar mig Glenn. ..iofas lite kul, måste jag erkänna (eftersom "alla" i Götebnorg hette Glenn under en period på 80-talet). Sedan kliver en difare fram oich spottar mig i ansiktet. Svin. Tyvärr hann jag inte se vem det var. Men det bevisar en sak. Att det finns svin som inte kan sköta sig, trots att deras eget lag vinner..och en motståndarsupporter sitter helt fredligt och käkar på en korv.

Väl hema sedan så var det läggdags. Jag har äntligen börjat läsa "Luftslottet som sprängdes" - sista dele i Milleniumserien författad av den -tyvärr- framlidne Stieg Larsson. Första kapitlet är i.a.f bra. Nu är det dags att dra. Utvärdering väntar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att du hitta någon som kunde ta min plats iallafall =) /H

Anonym sa...

Ja, det var ng tur det -att du inte såg vem som spottade... Annars hade kanske du också blivit utburen från Stadion, som en huligan. Jag hade blivt skitarg och förmodligen utburen jag också... Ha det gott nu på sommarlovet!