torsdag 24 maj 2007

Mäkk!

Idag gick jag hem från jobbet. Huvudvärken blev för mycket, och så hade jag inga lektioner att ta hand om under eftermidagen så det passade bra att jag fick ta mig hem och vila lite. Ringde även vårdcentralen och fick en tid för undersökning där nästa onsdag. Detta innebär att man får ta sig igenom den närmaste veckan med huvudvärkstabletter i måttlig mängd. Urkul, eftersom jag skall på kryssning och allt i helgen. (Japp Ironi!)

Igår så tog vi emot våra blivande sjuor på skolan. Det var en (som det verkar) trevlig grupp, och ett par bekanta ansikten/namn. Jag tror både de och vi ser fram emot höstens skolstart. Fast först ska man ju ha ett låååångt skönt sommarlov. Jag lämnade in min semesteransökan i veckan och utöver mina 5 veckors semester så har jag 3 veckors kompensationsledighet som jag tar ut. ..då sparar jag ändå 1½ veckas komp och 2 semesterdagar. Kan ju vara bra att ha framöver.

Imorgon efter jobbet (jo, jag tänker gå och jobba i morgon) skall jag ner på stan för att prova lite basketskor. Problemet är att de måste vara av märket Nike, eftersom det är damlagets sponsor. Samtidigt vill man ju inte betala en förmögenhet, jag menar..undertecknad är ju ingen Michael Jordan, eller LeBron James för den delen heller..inte ens en Larry Bird (fast han är ju i.a.f vit). Jag hoppas hitta en hyfsad sko för omkring 6-800kr, vi får väl se hur det går. Rapport följer. Lite senare på em/kväll ska jag sätta mig med min far och en massa andra goa personer på Eskilstuna Ölkultur. Där tänker jag avnjuta en eller ett par belgare (och nu är det alltså ölen jag talar om) =)

Jag har fått mobilt bredband, så om det är någon som svischar förbi dig i cyberrymden kan det mycket väl vara jag. Jag skall försöka att inte sitta för mycket på nätet, i synnerhet inte nu när vädret börjar bli skapligt, men det är klart. Någon stund här och där lär det ju bli.

I övrigt kan jag ju rapportera att damlagsträningarna rullar på och jag börjar komma in i hela försäsongsgrejen i.a.f. Det blir ännu mer spännande när vi närmar oss seriespelet.

Utlovade ju lite bilder från Gbg. Hittade ett par skapliga som är tagna på Universeum...




Nu skall jag slänga mig framför teven.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder du tagit, Mogelito! :)

Anonym sa...

...tror vad jag vill om det... att du INTE skulle tillbringa för mycket tid vid datorn framöver... Ha!
Ja, ja vi får väl se vem som vinner årets vita-ben-tävling