måndag 14 februari 2011

Ska vi se det här som en nystart..? Visst, varför inte..

Det har gått en himla massa dagar sedan mitt senaste inlägg. Jag har nu bestämt mig för att försöka ta upp skrivandet igen, det finns folk som i.a.f frågat varför jag inte skriver längre. Jag vill inte kalla det tjat..för så många läsare är det inte som ställt frågan.. :)

Nåväl. För att det skall kännas lite intressant att både läsa och skriva så ska jag i möjligaste mån försöka undvika den där klassiska "idag var en bra dag, fram till lunch, då det serverades fiskpinnar.."..typ. Utan snarare. "Idag hände en kul grej: Jag fick ett fast jobb.." eller små roliga, intressanta iakttagelser som jag gjort...eller bara något jag stört mig på..ungefär.. Hajar ni? Bra! Då kör vi.

Jag måste ju mjukstarta litegrann så att övergången inte blir för kraftig för er, arma läsare.. Så. idag har jag i.a.f gjort något drastiskt, något som jag pratat om i många år. Jag har påbörjat min körkortsutbildning..igen (för andra gången i livet), och ni som känner mig väl vet varför jag la ner senast..det kommer INTE att tas upp här.. Detta känns inspirerande och strategin är lagd. Innan sommaren är målet. Närmre än så vill jag inte gå in på det heller.. Men ni KOMMER att få veta. Det lovar jag.

Vidare så händer det ju en del roliga saker när man är i kontakt med människor på jobb och fritid.. Något av det roligaste som hände idag var nog under en lektion. En lektion som jag vanligtvis inte brukar vara ansvarig för..dock känner jag eleverna ganska väl. En elevs jeans hade råkat gå sönder nere vid foten under en rast, kanske hade hon spelat fotboll, kanske är hon bara klantig..men hon satt hursomhelst och reparerade byxbenet med nål & tråd. Plötsligt börjar hon jämra sig och vi andra antog såklart att hon stuckit sig med nålen eller något..men nej. Hon hade sytt ihop byxbenet med sina Converse.. Jag kunde inte hålla masken utan var tvungen att lämna klassrummet en stund. Därefter fortsatte lektionen i en lättsam ton. Visst, några elever jobbade hmm.. mindre bra, men de har en planering så de får helt enkelt skylla sig själva.

Så kan det gå.

Visste ni för övrigt att en 70-årig människa har under sin livstid i genomsnitt stoppat i sig 30 000 kilo mat. Det motsvarar vikten av sex fullvuxna elefanter. Matvrak.



Nå. Gillar ni detta upplägg och ton? Ge mig någon sorts respons.. Vi hörs!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du bloggar igen ;)

Malla sa...

Ser fram emot den spännande fortsättningen =)

KRAM

Anonym sa...

Conseils tres interessants. A quand la suite?

Moggelito sa...

Det franska inlägget betyder ungefär: "Detta är intressant. När kommer nästa?"

..och när nästa uppdatering kommer.. det får ni se. =)