torsdag 19 augusti 2010

Dags att bli irriterad igen..

Men först lite kul saker..
Jag har firat bägge mina systrars födelsedagar (25 & 31), Karins 80-årsdag och Hannas 4-årsdito sedan sist. Alltigenom trevliga tillställningar med ett par nya, trevliga bekantskaper. Basketen har även den rullat igång och nu till helgen har vi första lägret. Tanken är att div1 respektive div2 trupperna ska spikas kommande vecka. Det har även börjat droppa in bokningar från vikariebanken denna termin. Framförhållning är bra. :)

Nu till det som irriterar.
Min hyresvärd delade ut lappar till oss boende i huset att det under vecka 32 skulle byggas ställningar och påbörjas reparationer av fönster i fastigheten..och att genom detta skulle trädgården betraktas som en avspärrad byggarbetsplats. Tror ni att vi blir kompenserade för att vi inte kan använda den på något sätt? Först låg ställningarna bara utslängda på gräsmattan i tre dagar, sedan byggde de upp ställningen ca 1½ meter. Därefter hände ingenting under resten av veckan mer än att de målade 4 fönsterbrädor. Jag är tvungen att ha ett fönster öppet här hemma för att få någon friskluft alls, eftersom ventilationen är undermålig. Då blir man väldigt irriterad då de istället för att be mig..eller säga att de behöver stänga fönstrena utifrån bara drar igen dem.. Fönster sätts igen under detta arbete. En dialog är väl inte så jävla farlig att ha?

Igår när jag skulle bege mig till träningen fick jag klättra över ställningarna eftersom de byggt på den enda gång som leder ut från kåken och det låg grejer precis överallt. Jag fick ett par griniga blickar från "arbetarna", men struntade fullständigt i dem. Jag tänker på hur en av mina grannar som är lite skruttig ska kunna ta sig in eller ut nu. Det kan bli intressant.

Det har för övrigt inte varit någon aktivitet på utsidan av kåken ännu idag.

Jag tror att hyresvärden är grinig på oss för att vi dragit in hyresgästföreningen för att påvisa brister i huset, han valde ju att inte ens vilja lyssna på oss då vi tog upp detta så..

..men nu börjar jag tröttna..

Inga kommentarer: