tisdag 16 mars 2010

Work, work, work..

Jag måste bara berätta. Jag har fått en lite längre vikariat på Odlarskolan. De tre närmaste veckorna kommer jag vikariera för en kollega i svenska och engelska. Jag undervisar sjuor och nior. Jag gillar det.

Just nu sitter jag med niorna och har nationellt prov i engelska. Hörförståelse. De skriver riktigt flitigt. Det blir ännu intressantare då det är dags att göra läsförståelsen efter klockan tio.

Igår köpte jag ett månadskort för stadsbussarna, det kan vara rätt skönt att slippa gå först till Odlarskolan och hem för att senare på eftermiddagen/kvällen gå till och från Bollhuset. Två timmar på promenader per dag är lite för mycket fritid som försvinner. Rör på mig gör jag ju ändå.Förhoppningsvis kan man ta fram cykeln om några veckor.

Nu skall vi ha ett litet brejk.

Inga kommentarer: