måndag 1 mars 2010

Ska man analysera detta..?

Då nu OS är slut måste man summera saker och ting. Jag tippade ju hur den svenska medaljskörden skulle se ut. Min gissning innebar 3 guld, 6 silver och 6 brons och alltså en totalsumma av 15 medaljer. Verkligheten skilde sig litegrann. Det blev 5 guld, 2 silver och 4 brons och totalt 11 medaljer. Tittar man sedan gren för gren så prickar jag in en del, och missar andra.. Men nog om det nu. Nu ser vi fram emot nästa stora, världsomspännande idrottsarrangemang. Fotbolls VM i Sydafrika nu i sommar.

Vad har då skett sedan sist. Jo, jag jobbade litegrann, såklart.även om den senaste veckan bestått av sportlov och välförtjänt ledighet. Jag har såklart lyckats vända på dygnet under de nattliga OS-sändningarna men det är smällar man får ta..

I lördags spelades succeturneringen Orre Trophy och undertecknad deltog i ett lag tillsammans med Mr Aronsson. I första matchen mötte vi journalisterna Alhag/Strandberg. ..och naturligtvis är de tvunga att skada mig för att ha en chans.. Resultatet av den matchen 6-6 och ett pekfinger ur led för undertecknad. Pedde drog mitt finger rätt och sedan tejpade vi det och jag fortsatte spela, man ville ju inte svika sin medspelare eller den stora publiken.. Mitt finger är nu blå-lila, ömt och svullet.

Fingret på bilden är inte mitt


Matcherna i turneringen slutade för vår del med en oavgjord, en vinst och två förluster. Vi slog i.a.f Henke och Humbla..och det kändes rätt gött måste jag säga. Lotten filmade hela spektaklet och har satt ihop en liten film. Här ser du hur det såg ut.


Igår kväll spelade mina EB-damer sista seriematchen och avgick såklart med ytterligare en vinst, 82-25 på bortaplan mot Katrineholm. Nu laddar vi om inför kvalet som börjar omkring den 23e mars.

..ja, just ja. I morgon fyller man visst år oxå. Jag förväntar mig ett berg av presenter..

1 kommentar:

Anonym sa...

hur känns det mogge att gått från prinskorv till hot dog?!!!