måndag 23 november 2009

Konstaterande

Nu sitter jag här igen och skall försöka få ner lite tankar på pränt.. Eller pränt förresten, för mig innebär det ett tryckt ord, vilket ju inte är fallet här, såtillvida du inte skriver ut orden på ett papper men det är väl inte särskilt miljövänligt, så jag ser helst att du inte gör detta utan nöjer dig med att läsa min blogg här på den skärmen just du sitter vid nu.

Nåväl.

Vad har man sysselsatt sig med sedan sist då? Jag har såklart jobbat en hel del, funnits i Bollhuset med laget, spelat lite volleyboll och sett en del film. Jag har även hjälpt gamla tanter över gatan, även fast de inte ville, buggat, förlorat ytterligare en match mot Stars, men bara med åtta poäng denna gång och bara softat. Jag har jobbat i en Montessoriklass och gjorde tydligen inte bort mig eftersom de nyss bokat mig till samma klass på fredag. Heldag i en 1-3:a blir trevligt.

Jag tycker inte om det här blöta, så kallade vädret..och kom nu inte dragande med "..det finns inga dåliga väder.." -för det skiter jag högaktningsfullt i. Jag hatar regn ändå. Om det nu måste regna kan det väl göra det på nätterna när normalt folk sover..och jag också..

Vidare så inser man nu att julen närmar sig. det är första advent på söndag. Jag slås av tanken att man kanske skulle fixa en liten adventskalender för dig kära läsare. Vi får se vad jag gör av den idén.. Lite reaktioner från läsare mer än "Uppdatera" eller "Har du slutat blogga" vore ju kul någon gång. Det är till och med så att jag uppskattar de emellanåt ganska tufft hånande kommentarerna från Rico..de betyder ju i.a.f att han kan läsa.. Haha.

Har jag muckat tillräckligt nu?


Jag kom att tänka på en sak..helt apropå ingenting säärskilt alls Har ni någonsin tänkt på att om det är en människa som påstås vara t.ex psyksjuk och låt oss säga slagit ihjäl en annan människa. Då plockar man alltid fram den bild där förövaren ser allt annat än frisk ut. Har ni någonsin sett en bild på en äppelkindad, rödrosig person som är fälld för ett mord...och ser frisk ut?


Detta är inte på något sätt den värsta bilden jag hittade, men jag vill bara påpeka vad jag menar. Tänk på det i fortsättningen så får ni se om ni kommer till samma slutsatser som jag gjort.


Häpp!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det är ju samma sak med betydligt mer sublima saker än mord. Bara någon har gjort något såligt så letar man rätt på en bild där dåliggöraren ser som att han sniffar fis. Sama sak åt det omvända hållet. Bragörarna är roskinade och välmående...

Moggelito sa...

..det var ungefär det jag ville påskina, ja.. Varför är det så? Borde inte alla ses som oskyldiga tills motsatsen bevisats..? ..och med såna där mindre fördelaktiga bilder är folk snabba att döma..