söndag 6 september 2009

Step inside, walk this way, You and me babe.. Hey hey!

OK.. Såhär är det. Jag har haft en väldigt intressant helg. I fredags var jag över hos Lisa efter träningen och vi körde lite Singstar där, hon har nämligen köpt ett PS2 och jag sjöng för fulla muggar. Jag var lite öm i halsen på lördagsmorgonen men det var det värt.

Lördagen var en intressant dag. Den inleddes med en sen frukost och sedan var det dags för Orre Trophy, en basketturnering för lite blandat folk. Turneringen spelades 2 mot 2 och Zewe skulle varit i mitt lag men eftersom han bangade mindre än ett dygn innan uppkast så fick jag leta fram en ny spelpartner. Det blev Hagge, en kompis till Strandberg.. Han har heller aldrig spelat basket, men vi gjorde en tapper insats och slutade trea i OT.. Starkt ändå. Ok, visserligen var det bara tre lag med men jag är hyfsat nöjd med vår insats. Trashtalket är jag fortfarande övertygad om att jag vann.

Jag är fruktansvärt skadad efter ett brutalt påhopp


Hela gänget- observera fingret på herrn i mitten.. =)


Lite senare på lördagen var det dags för första riktiga träningsmatchen för damlaget. Matchen var emot Örebros division 1 lag och ingen kunde förvänta sig att vi skulle vinna. Det gjorde vi nu inte heller, men vi fick svar på saker och ting, och jag vet att tjejerna lärde sig en del under matchen. Vi har ju ett ungt och förhållandevis orutinerat lag men jag tror verkligen på att detta kommer bli kanon.

På lördagskvällen var jag på en fest, Det var D & D som firade 49årsdag tillsammans och jag gav D en Barca-tröja m Iniestatryck (stackars pojken, han vet ju inte bättre). Den andra D fick en öl.. =)

Kvällen blev en trevlig tillställning, kanske med viss hjälp från allas vår vän Zlatan Ibrahimovic och hans fantastiskt sköna mål på tilläggstid. Sedan var ju HON där oxå. Jag bestämde mig att vara lite soft igår för att inte göra bort mig under påverkan av rusdrycker. Klokt tror jag. Hon är så fin och jag blir så fånigt varm och lycklig när jag är nära henne. Vi skall för övrigt börja dansa nu igen. ..och filmkvällen är på planeringsstadiet.. :)

Söndagen innebar lååång sömn eftersom jag kom hem sent från festen. Därefter bestämdes det att jag skulle spela tennis med Oscar A, matchen frös dock inne efter att vi upptäckt att nyckelkortet inte funkade som det skulle..i Hälleforsnäs..vart annars...

Nu har jag suttit i soffan ett par timmar och avnjutit säsong 3 av serien Heroes. Jag gillar den.

Vad veckan bär i sitt sköte..jadu.. En del jobb vet jag.. Djurgårdsskolan och Odlarskolan igen. Kul.

Inga kommentarer: