fredag 28 augusti 2009

Det känns bra nu..

Man har fått börja jobba lite som vikarie igen. Stålfors har jag varit på idag och ska till Odlarskolan för första gången nästa vecka. Spännande.

I helgen åker vi på träningsläger med basketen..till Finspång. Världsmetropolen.. ;)
Det är damlaget, herrlaget och ledarna som åker. Fyra pass skall hinnas med under två dagar och sedan har vi en liten överraskning till spelarna.. Jag hoppas och tror att det blir en bra helg.. ..trots att jag skall dela rum med storsnarkande herrcoachen Peter Oksman..

I går spelade vi första träningsmatchen för säsongen, den spelades mot P94 (som matchar tjejerna i storlek ganska bra). I de första två perioderna var de bättre än oss, men enbart för att de var förstärkta av spelare från U18 då. I period tre till fem (ja vi spelade en extra) höll vi jämna steg och gjorde många saker bra och kämpade bra. Detta ger oss en bra grund att arbeta utifrån.

Nu måste jag fortsätta packa om jag skall hinna med allt annat jag vill göra idag, förutom träningen. Det är en festival i scenkonst, Fringefestival kallas det tydligen för den som är lite insatt. Det finns arrangemag som kostar och sådana som är gratis. Något skoj ska man nog hinna snappa upp. K frågade om jag ville följa med henne och kika..och inte säger jag nej till henne.

Nej, nu måste jag ta tag i resten här hemma.

Inga kommentarer: