söndag 23 augusti 2009

30-årsfesten..

..var en fantastisk tillställning.. Med ett strålande väder och underbara människor..
Det åts god mat (som systers pojkvän Jonas styrt med -vi andra hjälpte till så gott det gick..), dracks litegrann och hades trevligt som oftast då vi i familjen kommer samman.

I vår familj sjunger och spelar vi en massa, så även denna afton, man hade på uppmaning av födelseobjektet blivit beordrad att ta med ett instrument om man hade, jag tog med mitt munspel. Morbror Atte hade en trumpet med sig och kusin Alfred hade sin fina gitarr. Dessutom hade vi ett liveband som spelade framför huset innan vi satte oss till bords och åt. Bland annat en riktigt skön version av Lady Gagas Pokerface, på synth, aukustisk gitarr, elgitarr och trummor. Cool.

Nu är min större lillasyster en väldigt klurig person..och helt plötsligt under middagen ställer hon sig upp och tilltalar oss syskon. Hon talade om hur fina vi var och hur mycket vi betyder för henne, sedan tar hon fram tre stycken syskonringar. Dessa handgjorda släta silverringar är graverade på insidan och det står namnen på syskonen -i mitt fall Cajsa och Evelina då.. Den sitter nu på mitt högra ringfinger. Jag älskar dem båda så oerhört mycket.

..inte ett öga var torrt vid det tillfället..


..och så här ser de ut..





..och såhär kul hade vi hela kvällen..

Jag skulle kunna skriva massor om gårdagen, men jag orkar faktiskt inte. Jag är tvärslut..Det blir nog ryggläge i soffan resten av dagen...

Inga kommentarer: