onsdag 10 juni 2009

...grågrågrågrågrå..

Härligt väder man vaknar upp till idag då. För att vara övertydlig så var föregående påstående kraftigt ironiskt. Grått, trist, regn, ofrivilligt arbetslös över sommaren. Tycker faktiskt det här suger. Redan.

Igår var det alltså avslutning på Stålfors och de flesta eleverna hade klätt upp sig och var jättefina. Det kändes såklart extra vemodigt att lämna niorna, men jag tror man kommer springa på en del av dem i alla fall på stan och dylikt. Nu stundar en sommar som jag hoppas blir alldeles underbar och skön för alla, både elever och lärarkollegor även om jag vet att så inte kommer bli fallet. Det är ju många elever som verkligen har ångest inför längre ledigheter då deras hemsituation inte alltid är den bästa. Men jag hoppas som sagt ändå.


Ikväll spelar Sverige mot Malta nere i Göteborg. Tidningarna verkar tro att vi ska köra över dem och spekulerar i att "vinner vi med 5-0 går vi om Portugal och vägen till VM ligger öppen igen" ..är det någon mer än jag som känner en oro här. Vi skulle ju "slå Danskarna enkelt" också.. Vi får väl se hur det går ikväll..

Inga kommentarer: