tisdag 3 mars 2009

Du kan alltid lita på pojkarna över 35..

Igår fyllde jag år. 35 år närmare bestämt. Nu är jag som Blomqvist sa.. Närmare 70 än noll.. Det stämmer väl visserligen på ett sätt, men så vitt jag vet är det så för oss alla egentligen, rent tekniskt. Jag har aldrig hört talas om en person som åldras baklänges så att säga. , Benjamin Button finns inte på riktigt..

Nåväl. Födelsedagen har hittills firats i två etapper där mamma firade mig i söndags, några kompisar och så tjejerna i laget firade mig igår. På rätt dag. Pappa bjöd ut mig på restaurang och det var trevligt. Sedan avslutas allt på lördag med fest för vännerna. Då blir det nog ett härligt drag. "Laguppställningen" innehåller i varje fall ett par riktigt sköna festprissar. Jag är rädd för att rapport kommer dyka upp här, och kanske på andra ställen också.

I lördags spelade vi den sista ordinarie seriematchen hemma för säsongen. Vi åkte på ytterligare ett bottennapp och såg på så sätt till att bli klara för kval genom att förlora hemma mot Sundsvall med 65-97. Spelar vi sådär i kvalet kommer vi åka ur ligan. Upplägget för kvalet är inte helt klart än, men det blir i varje fall en resa till Umeå. Så mycket vet vi. Grundserien avslutas för övrigt på bortaplan i morgon, onsdag mot 08 Stockholm HR..

Resten av lördagen var trevlig. Vi var ett gäng som spelade poker och det blev som brukligt mycket trashtalk och en del smaskigt att dricka. Rent spelmässigt gick det sisådär för mig. Jag slutade 5-4-3 i de tre omgångarna vi hann med. Det innebar visserligen inte någon ekonomisk vinst men det är det sociala som är viktigast för mig där i.a.f.. Torska 150 kr hade jag råd med.

I går lottades också slutspelet i ishockeyns Elitserie enligt följande..

Färjestad - Brynäs
Linköping - Skellefteå
Frölunda - Luleå
Hv71 - Timrå


Det blir intressanta matcher där jag tror att FBK, Skellefteå, Luleå & Hv71 går vidare till semifinalen. Det vore ju skoj med en skräll i varje fall och då väljer jag att chansa på Skellefteå. Jag lär få anledning att återkomma i ämnet.

Jag tror jag skrivit om allt jag föresatt mig i detta inlägg nu så jag avslutar här.

Pang bom!

2 kommentarer:

Unknown sa...

GRATTIS!!! Snart är även jag där... :)

Malla sa...

Nehe du vännen snarare, Brynäs, LHC, HV71 och Frölunda!

Tro det eller ej men så blir det =)

Kram och grattis i efterskott!