fredag 14 november 2008

It's been a hell of a week..

..i söndags åkte vi på en jäkligt jobbig torsk på hemmagolv mot Brahe. Läs om dramat här.

Det fortsatte med att Sara G i laget berättade för resten av truppen att man nu konstaterat att hennes korsband var av.. Vilket då betyder att de två skadorna vi har är korsbandsskador. Både Kimona & Saras säsonger är nu över. Jäkligt trist. Det har varit en hetsjakt i pressen på Coach Blomqvist efter förlusten, men han är stark och klarar det här. Alla (laget) står i.a.f bakom honom.

Dessutom, som om allt jag nämnt inte vore nog, är Mirenda tvungen att lämna oss omedelbart p.g.a familjeskäl. Klockan 12.25 lyfte hon om allt gått enligt planerna, och hon kommer inte tillbaka. Det känns fruktansvärt jobbigt eftersom hon dels varit en viktig del av laget och är en otroligt go' tjej. Jag kommer att sakna henne, och hennes grymma spänst. Nu jagar vi två nya spelare. Exakt vad som sker får man avvakta och se. Det är många pusselbitar som skall falla på plats.

Nu ikväll (fredag) spelar vi borta mot Luleå och EB har rest upp till norr med tio spelare och två ledare, vilket betyder att jag stannat hemma. Känns trist, men jag är övertygad om att tjejerna gör sitt yttersta ändå. Men nog skulle jag velat vara med däruppe. Det blir lite av en "homecoming" för en del i gänget, men förhoppningsvis sporrar det bara till stordåd, för det är inget tvivel om att pressen ikväll ligger på Luleå, inte på oss..

Jag har alltså hux flux fått en helledig helg och ska spendera den på det sätt jag känner för. Ikväll kommer Hasse & Jaime över för att softa lite, snacka skit, dricka något gott och kanske lira lite PS2 ..japp..så barnsliga är vi.. =) Dessutom skall jag självklart följa vår match mot Luleå på webben och det gör jag här.

..på söndag tänkte jag ta mig dels till Bollhuset och sedan Årbyskolan för att titta på 016-junior samt 016 Dam och deras matcher.. ..xakt.. Inte kan undertecknad koppla bort basketen en hel helg..

Heja EB.. jag VET att efter regn kommer solsken.. Då borde det vara vääääldigt vackert väder på ingång..

..till råga på allt var det Minestronesoppa i skolmatsalen idag... Suck!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt med ledig helg, hoppas VFUn flyter på bra. Jag hade gärna bytt soppa med dig, vi hade nämligen blomkålssoppa.