fredag 4 juli 2008

På plats i Jönköping.

..inför bröllopsstök och andra förberedelser.

Det kunde börjat bättre då jag vid bussbytet i Mariestad upptäckte att jag glömt kavaj & finskorna hemma. De hänger nog jättebra därhemma i hallen. Skit också.. Nu blir det till att låna kavaj...nähä..fel storlek.. ..åker på att köpa en ny här nere då. Kul extrautgift då jag redan har glasögon för närmare 5000kr som ligger och väntar hemma på undertecknad.

Nåväl.

Igår var jag i Falköping tillsammans med brudparet och hälsade på hemma hos "min" toastmadam. Vi skall ju hålla i saker och ting under morgondagens bröllop tillsammans med värdparet. Vi var ju tvugna att snacka ihop oss det sista. Väl i Falköping upptäckte jag något makabert, men samtidigt lite intressant. Man har där ett begravningsmuseeum. Vad sjutton visar man upp där?

NEJ, jag vill inte veta..

De är inte bara svåra att förstå språkmässigt i Falköping alla gånger. De är lite konstiga också, fast det är vi väl alla emellanåt.. Eller hur? Handen på hjärtat. Nejdå, skämt åsido, alla har varit trevliga och jag kan ju inte beskylla "den vanliga medborgaren i Falköping" för tokigheter som deras kommun kan hitta på.

NEJ, jag ville ju inte veta sa jag.. Klart och tydligt..


Idag skall det hämtas nyckel till lokalen där vi skall vara, handlas, förberedas, fixas, donas och jag vet inte vad. Mycket att göra blir det i.a.f.


...självklart måste jag även skriva om lite...


..Basket. Igår torsdag hade vi besök av en tilltänkt tränare, Mikael Blomqvist. Läs mer om honom här.

Det är skönt att veta att truppens storlek nu börjar växa. Emma flyttar till stan, Sanna kommer tillbaka, Madde & Sofia fortsätter likaså gör ju Linda & Jenny. ..detta plus de som signerat tidigare gör att vi nu har tio spelare under kontrakt. Skoj. Min roll i det hela är dock inte klar i skrivande stund. Jag har en känsla av att jag kommer att återkomma i ämnet. Häng med i bloggen så får du veta. ..för övrigt så fyller Kelsey Blair år idag. Jättegrattis till henne.









..är det nu så att du trots allt är perverst intresserad av vad man har på ett begravningsmuseeum... Kika här..
Jag tänker inte bjussa på några bilder..

Inga kommentarer: