måndag 2 juni 2008

Min EM-trupp/startelva

Med fem dagar kvar till Fotbolls-EM är det dags att ikläda sig rollen som "Förbundskapten". Att ta ut en landslagstrupp är ett ansvarsfullt jobb. Jag har stött och blött, fram och tillbaka och till sist kommit fram till följande trupp.

Målvakter:
Andreas Isaksson
John Alvbåge
Eddie Gustavsson

Försvarare:

Olof Mellberg
Petter Hansson
Fredrik Stoor
Andreas Granqvist
Mikael Dorsin
Christoffer Andersson

Mittfältare:
Tobias Linderoth
Sebastian Larsson
Kim Källström
Anders Svensson
Fredrik Ljungberg
Christian Wilhelmsson

Anfallare:
Zlatan Ibrahimovic
Henrik Larsson
Johan Elmander
Marcus Allbäck
Markus Rosenberg
Markus Berg

Startelvan skulle jag då formera enligt följande:

Isaksson
Stoor, Mellberg, Hansson, Andersson Avbytare: Dorsin
S.Larsson, Källström, Linderoth, Ljungberg Avbytare: Willhemsson, Svensson
Ibrahimovic, Larsson Avbytare: Allbäck, Elmander


Det kan tyckas att jag tagit ut många forwards, men jag räknar nästan med att någon av förstavalen går sönder..

Viidare noterar ni säkert att jag petat Majstorovic och D.Andersson, men det är ju för att de är fullständigt värdelösa. Bakirciouglü platsar inte heller i min trupp.

Målvaktsposten känns lite halvskakig. Vi har en petad keeper och en som i.a.f har varit bra, men om man vågar chansa lite så skulle kanske Alvbåge få starta.

Hur långt Sverige kan gå i turneringen? Jag tycker att minst en kvartsfinal ska man klara av att ta sig till. Jag hoppas dock på mer än så.

..nu t-r-o-r jag inte att jag missat någon..

..hur skulle du forma din trupp..? Ge mig feedback.

Inga kommentarer: