torsdag 10 april 2008

Nytt kontrakt!

Under onsdagen satte jag, Rolle, Pedda & EB-truppen sig i buss för att bege oss till Sundsvall för att försöka spela till oss ett nytt kontrakt i Damligan. Vi anlände till Sveriges geografiska mittpunkt strax innan 17.00, efter att ha stannat och ätit mat på vägkrogen Glada Hudik. Jag åt potatisbullar med bacon och lingonsylt. Mums. Vid ankomst till Sundsvall hade vi två timmar till match. Alldeles lagom.

Matchen var väl inte den mest välspelade jag sett våra damer göra, men jag antar att stundens allvar trots allt satte sig i deras huvuden. Matchen rullar på och vi ligger under i början. Dock gnager vi oss närmre och i tredje perioden går vi förbi och behåller sedan ledningen resten av matchen. Segersiffrorna skrivs till 67-47. Nytt kontrakt säkrat. Såååå skönt.

Efter matchen serverades det mat i bussen och vi började rulla nedåt, hemåt. Hemåt i dubbel bemärkelse eftersom vi stannade till i Uppsala och lämnade av Kelsey & Mirenda för vidare transport till Arlanda. De skall -om allt flutit på som det skall- nu vara i luften, på väg hem, efter 183 dygn i Sverige. Vi får hoppas att vi får se dem i Eskilstuna igen. Det är ju två helt underbara tjejer (vilket hela gänget iofs är) som gjort en hel massa nytta för oss.

Segern innebär alltså att vi säkrat nytt kontrakt men vi måste ändå spela den sista, obetydliga (för oss) matchen på lördag. Detta beror på att Eos & Järfälla slåss om den tredje platsen i kvalserien. Att den är viktig TROTS att det endast är två lag från kvalet som har automatisk damligastatus kommande säsong är den att om det skulle bli som så att något (för Damligan) redan kvalificerat lag blir tvugna att dra sig ur serien (p.g.a ekonomi brist på spelarmaterial el. dyl.)blir det trean i kvalet som fyller på. Järfälla hade chansen att knyta ihop den säcken igår, men föll ihop totalt och fick smörj med 75-50 på hemmaplan. Vem vet, kanske vill de inte upp i ligan..

I bussen kollade vi på Bee movie. Jag passade även på att uppdatera EB's hemsida med en matchrapport.

I Uppsala var det dags för lite tårar. Kels & Ren skulle ju skeppas ut ur landet. Jag gav Kelsey en samlingsskiva med det bästa Kent någonsin gjort..enligt mig. Jag hoppas verkligen att hela detta gäng är kvar i klubben till nästa säsong, och så kanske krydda med något nyförvärv.

Vi var tillbaka i stan vid 02.45. Jag låg i min säng 03.10 och sov som en stock trettio sekunder senare.

När klockan sedan ringde 07.11 kan jag säga att jag knappt visste vem jag var...eller vart jag befann mig för den delen. Så jä*a trött..

Just ja, jag lovade en rapport från anställningsintervjun också..

Jag kan nu avslöja att det var en anställning hos Kjell & Co jag var (är?) aktuell för. Intervjun som sådan gick väldigt bra. Jag tycker att jag gav (och kan stå för) de svar de var ute efter. Efter intervjun fick jag göra ett kunskapstest och där gick det kanske inte riktigt lika lysande. ..men jag fick frågan under intervjun utifall det var någon del i deras sortiment jag kunde mer eller mindre om..och de delar jag misslyckades med på provet var just de jag flaggat för. Dessutom ska man ju få en internutbildning om man får jobbet. Jag meddelar härmed att jag inte gett upp än. Besked är utlovat på måndag eller tisdag. Spännande.

..det finns en liten bedrövelse i sportvärlden. Kom igen Hv71. Jag vill inte att ni viker ner er. Nu jobbar vi på... Heja!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tjena Mogge!
Googlade på "kunskapstest och Kjell o co" och så kom din blogg upp. Jag ska på intervju hos dem imorgon. Undrar om du har några tips? Vad ställer de för frågor? Hur är kunskapstestet? Ja allt info skulle vara till stor hjälp :)

Hälsningar

Daniel

Moggelito sa...

Daniel: Var dig själv. Det är mitt bästa tips.. =) Lycka till...

Unknown sa...

Mig själv är jag alltid! Synd att du inte ville hjälpa till lite mer...ha det