torsdag 12 juli 2007

Tjurrusningar...

Jag kan inte tycka synd om alla jävla idioter som deltar i tjurrusningarna i t.ex Pamplona. De idioterna får fanimej skylla sig själva. Har tjurarna bett om att bli ivägskuffade, va? Har de bett om att ha skrikande, hetsiga människor omkring sig? Jag förstår inte folk som tycker sådant är kul. Jag skulle aldrig heller kunna titta på en tjurfäktning, rodeo eller något annat där djuren lider eller utsätts för extrem stress.

Tjuren på bilden är helt oskyldig

Tillika gäller allt detta även gentemot barn. De är också försvarslösa varelser som är beroende av oss. Hur i h-e kan vissa då utsätta dem för diverse övergrepp? Jag blir både förbannad, gråtfärdig och uppriven när jag tänker på att människor som behandlar dessa individer på detta sätt tillåts befläcka våran jord med sin närvaro.
Frågar ni mig så anser jag att det skulle vara fullt lagligt att blåsa skallarna av dessa..eller i.a.f låta dem lida såsom barnen fått lida.

Ge oss trygghet


Jag som jobbar inom skolvärlden ser alldeles för mycket elever som har trasiga hemförhållanden, såhär får det inte vara. Gör en insats. Ge Unicef eller Rädda Barnen din support. Låt oss tillsammans skapa en värld där både alla kan känna sig trygga, utan att behöva känna någon rädsla inför morgondagen. Ge alla en möjlighet till trygghet.. ..för erkänn.. Du vill ju vara trygg du med..

Tänk även på Svenska Djurskyddsföreningen.


Tack.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tänkte precis som du om tjurrusningarna: Tre idioter som blivit ihjälstångade, är det någon särskild förlust egentligen? Nej, blev mitt svar! Mänskligheten är underlig!