torsdag 10 maj 2007

..jag...en Team Manager

Just det! Precis så är det. Jag avancerar och byter uppgift inom basketen..ganska radikalt. Från att ha varit filmansvarig för Damliga-matcherna till att få ansvaret som TM för Eskilstuna baskets damlag. Nu undrar du kanske vad en sådan gör? Rent allmänt vet jag inte vad en TM brukar göra, men i mitt fall har jag fått lite kött på benen.. Jag kommer sköta lite praktiska detaljer kring damlagets träningar, matcher och resor, vara en i ledarstaben, finnas med "på golvet" under samtliga matcher- och pä så många träningar min tid tillåter. Det blir mycket flackande i landet denna säsong alltså. Nu är ju detta något som jag gillar, så det kommer säkert bli både bra och kul. Jag är ju dessutom handplockad av huvudcoachen Rolle Busk, vilket verkligen gör mig stolt. Hoppas nu bara jag kan axla detta förtroende. Det är lixom mycket som hänger på mig.

Det finns ju dock "baksidor" på detta också. Jag känner att min tid inte riktigt räcker till för allt annat som man vill göra...som t.ex jobba för Smederna, det har jag lagt åt sidan. Känns faktiskt häftigare och mer inspirerande att vara Team Manager för EB's damer än att riva biljetter till huvudläktaren på Gröndal (trots att det är GP därute 26e maj).

Jag återkommer med närmre rapporter inifrån laget framöver. Lita på det.

Mitt liv i övrigt just nu.. var på Skansen i tisdags med Friends här på skolan, spelar Personal-volleyboll DM-final i Munktellarénan på fredag. Kvart över tre på em... Kom gärna och kika. =) Nästa vecka åker jag på klassresa till Göteborg med 9e. Blir kul.

Nu..är det lunch.

2 kommentarer:

Ica sa...

Lycka till :P

Unknown sa...

Gratulerar som fan! Det är en ganska cool uppgift! :)