torsdag 6 maj 2010

Ibland har man mycket att stå i..

..eller så händer det inte särskilt mycket emellanåt. I varje fall inte sådant som man kan tänka sig att dela med "hela bloggvärlden".. Nåväl.

Jag har sedan mitt senaste inlägg firat Valborg ute på landet, regnigt, men trevligt ändå. Jag fick ju mitt efterlängtade bastubad. Vi åt god mat och hade en trevlig kväll.

Resten av den helgen var väldigt stillsam, men man hann ändå med att fira en vän som fyllde år under söndagen.

Veckan i övrigt har enbart bestått av jobb på dagtid och softande på kvällarna. Det känns som om det är ganska välbehövligt efter en lång säsong med basketen. Nu har vi en liten återsamling den 10e maj där sommarträning och dylikt kommer läggas upp, sedan är det så att säga basketfritt för undertecknad ett tag framöver i.a.f.

Som den trogne läsaren vet så har jag fått ett vikariat på Odlarskolan som sträcker sig över resterande del av terminen. Det kanske låter som massor, men faktum är att i skrivande stund är det bara 24 arbetsdagar kvar till sommarlovet. Jag tycker dock det skall bli inspirerande och kul att få genomföra detta. Jag behåller mina fredagar på Stålfors. Jag har en del noveller kvar att gå igenom från mina elever där, och har föresatt mig att bli klar med dem senast under helgen.

I övrigt? Inte mycket just nu va?

Inga kommentarer: