lördag 24 april 2010

EEM Basket Cup

...eller Eskilstuna Energi & Miljö basket Cup som det korrekta namnet är började igår. Förberedelserna har varit många och långa. Som i torsdags till exempel så var jag i Bollhuset från 8-19, därefter i fyra timmar fram till 23 i Badmintonhallen för att tejpa linjer och bygga korgar. Femton timmars arbete blev det alltså den dagen. Slitigt jobb, men ganska kul ändå. Igår jobbade man som vanligt på Stålfors fram till 14.45 och därefter var det bara att bege sig till Bollhuset för sekretariatsuppdrag mellan 15.30-18.

En lagom inledning på själva turneringen för egen del där jag hann se ett av våra F-95lag köra över sitt motstånd Huddinge med 69 poäng på 2 x 12 minuter. Skapligt, men kanske inte särskilt utvecklande. Därefter spelade Täbys 96-tjejer mot Tyresö (i 95-grupp 3), och Täby krossade även de sitt motstånd. Där blev jag imponerad av tjejernas sätt att spela. Jag måste försöka se dem mot lite bättre motstånd. Kanske får jag göra det i morgon under slutspelet med lite flyt eftersom jag idag skall sitta sek i St Eskil..där man spelar minibasket och det är ju kul..på sitt sätt..

För vår del i damlaget så är säsongen över. Vi skulle ju spelat hemma mot Tensta nu under lördagskvällen, men eftersom inga inbördes förändringar längre kan ske mellan något av de fyra deltagande lagen så avblåstes kvalet under fredagen. Detta gjorde att säsongen avslutades abrupt med en förlust på bortaplan under onsdagskvällen mot Järva, som trots detta slutar som tvåa bakom oss eftersom vi vann totalt i inbördes möte. Det blir alltså vi och Järva som har division 1-status kommande säsong.

Hockeyfinalen rullar på. Hv71 har chansen att ta SM-guld i Stockholm ikväll. Kanske får man en liten extra anledning att fira. Man hoppas ju i.a.f. 3-2 i matcher just nu..och den där fjärde får gärna komma idag, även om man såklart hellre ser ett avgörande åt rätt håll, på hemmaplan. ..efter 18.30 någon gång ikväll vet vi hur det gick. Heja Hv71!

Jag vaknade för övrigt väldigt tidigt idag. Jag antar att det är cupens "fel", man är ju lite uppe i varv, man får väl lägga sig och vila lite när man gått av sitt pass idag..så man orkar med kvällens övningar. Jag skall hem till en av tjejerna i laget och tillsammans skall hela gänget fira lite lättare att säsongen är över, att vi gjort ett bra jobb och ha lite kul. Den officiella avslutningsmiddagen sker sedan på tisdag.

Nu har ni fått en liten uppdatering.. =)

Inga kommentarer: