måndag 21 december 2009

..tre dar till jul..

..eller egentligen så är det ju bara två dagar..kanske ännu mindre beroende på när du läser detta. Jag sitter i .a.f här och skriver dessa rader med ett snötäckt, kallt vinterlandskap utanför mina fönster. Tänk att man fått lite julstämning i år också. Jag tycker det är så mysigt med jul, när det är såhär. Igår kväll satt jag i soffan i flera timmar och fick byta ljus i adventsstaken flera ggr. Vi var även ute ett gäng vänner hos vännen som bor ute i Kjula, vi åt gröt, fikade, myste och drack julmust-förstås. Vissa pysslade, men jag är för cool för att göra kott-tomtar så jag och några till satt i soffan och hejade på de som pysslade. Det var även julklappsbyte och jag var jättetråkig och köpte två Trisslotter, detta kan ju dessutom vara ett väldigt stort risktagande, för tänk om den som får paketet skulle vinna storkovan. Man skulle bli lite sur, men samtidigt glad för sin vän såklart. Jag fick ett 30-pack kronljus..

Jag är som sagt ledig nu och det är väldigt skönt att ha en i stort sett tom kalender under nästan två veckor, det är ju bara några småsaker som jag ska göra..inte för att jag måste..utan för att jag vill. Ledighet behöver man såhär års för att ladda batterierna och orka med våren. Inte för att våren är jobbigare än andra årstider på något sätt, men man behöver energin och orken ändå.

I lördags var jag och såg Avatar med J&D. Filmen var helt fantastisk och vacker.

Jag vill åka till Heron City för att se den i 3D, det vore cool..




..hon är för övrigt i mina tankar i stort sett hela tiden.. Jag måste göra något åt det där..
Jag återkommer med fler tankar och rapporter om livet som sådant...mitt liv..

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEEJ! NU hittade jag "anonym-knappen!!" Stava till s-n-a-b-b...
Jag har oxå jul känsla! Så jävla härligt!!!
...Och sen när blev man för cool för att pyssla?! Kammarej, fan!;)

Love ya! Sister liten

Anonym sa...

kan man få en ledtråd vem HON är?